Jaha, rapporten tog en liten paus på LAX, det var verkligen fullspäckade dagar i Vegas med jobb, evenemang och lite nöje också. Detaljerna från Google Cloud Next '24 är off-topic här men i alla fall det var mitt första stor-konferens upplevelse, snittade 15000 steg dagligen inne i området, det säger nåt om hur storskalig den var.
Vegas alltså, lika stort och - för mig - ofattbart. Flyget dit helt lugnt. Skulle ha tagit en Lyft från flygplatsen men det var surge priser och valde att ta bussen till rent-a-car centret för att ta en lyft därifrån och spara lite pengar.
Jag har också bestämt mig att testa kommunalt på dagarna jag var där men det var inte bästa idén med facit i handen. The deuce längst strippen är otrolig opålitlig, man kan stå och vänta 30 min när de skulle ha en frekvens av 10-15 minuter. Andra bussar har typ ingen tidtabell, eller inget jag hittade i alla fall så det var svårt att planera resorna. Blev några promenader och lyft tur till sist för att balansera lite. Vädret var ändå underbart och promenad höll mig vaken.
Hade en rolig upplevelse på en av lyft resorna, en 75 årig tant plockade upp mig. Hon hade tråkigt hemma så bestämde sig att köra Lyft istället
Jag har varit i Vegas 2ggr innan, spelade poker, supade till småtimmarna, osv., men denna gången var fokus på helt annat och ville fokusera på att upptäcka mer. The beer row är underbart och mycket mysigt med låga byggnader och lagom med folk.
Testade the Hop Nuts, HUDL och Able Baker.
Hop nuts kändes mer som en kvarterskrog, kör happy hours med $5 pints mellan 16-18. Killen som kände till ölen har precis slutat när jag anlände så kunde inte få mycket info om ölen.

Tiden gick och jag blev sugen på en pizza när jag passerade Good Pie. Deras pizza kan jag absolut rekommendera och det finns gott om öl att välja från på deras menu om man önskar det. Jag fortsatte söderut några meter och hamnade på HUDL.
De hade alldeles för hög musik inne, gick knappt höra kassörskan men gick fint att sitta ute och njuta ölen. Första dagen testade jag deras Humming Bird red ale, gott tyckte jag.
Dag 2 på brewery row var också dagen att börja åka hem. Jag lämnade mina väskor på hotellet på morgonen och efter konferensen tog slut tog jag mig direkt till Main street. Denna gången började jag på HUDL, tog en burgare från grannrestaurangen och njöt en flyer med 4 olika småglas. Ölen som stack ut var Mosquito Bite, öl med serrano paprika. Var fantastiskt god med färska paprika smak och lite hetta, 5* enligt mig.
Jag hade fortfarande tid innan det var dags att åka till flygplatsen så testade 4 glas till på Able Baker. Eller bättre sagt 3, för 4:e glas var en cold brew kaffe som skulle hålla mig igång innan red-eye avgången mot New York via Cleveland.
En Lyft resa senare var jag ute på Harry Ried International och fick komplimang från personalen av min flygrutt LAS-CLE-EWR-ARN-GOT, ja, det var 2 nätter i luften på raken. Väskorna checkades hela vägen så var de inga bekymmer i NY sen. Började på United Club i Vegas, hann jobba lite också, lite roligt att hälsa god morgon till kollegorna med Vegas skyline och en GT framför en
Jag frågade kundtjänst om jag kunde ta en direktflyg till EWR och det hade varit teoretiskt möjligt men tyvärr var avgången bara 15 minuter innan Cleveland flyget och bara standby möjligt så med incheckade bagage var det inte lösbart. Flyget till Cleveland var inte fullt så det var bekvämt och lugnt, efter dryga 3 timmar kunde jag njuta en kaffe och frukost innan korta hoppet till New York.
Väl på EWR tog jag mig direkt till Polaris som jag kom in utan problem redan kl 7 på morgonen för att njuta andra frukosten och en välbehövlig dusch. Jag tillbringade lite tid på Polaris innan jag tog mig in till NYC. Jag valde att ta buss 62 till NJ Penn Station och PATH därifrån, delvis för att spara pengar men också för att jag ville komma till lower Manhattan för att fota skyskrapor åt sonen

Mission accomplished fick jag idén att käka dumplings på China Town och det gjorde jag innan det var dags att åka tillbaka till EWR och njuta avsnitt 2 av Polaris-hänget. Jag älskar NYC för att man kan hitta allt man vill - och såklart allt man inte vill också