Senaste nytt

En förstklassig weekend i Mexico City med Lufthansa First Class

En av de bättre rapporterna jag läst. Tack för det.
Dessutom fick jag lära mig något nytt :
- Att man kan använda FCL/FCT även vid ankomst med Lufthansa Första klass vid transfer i Munchen eller Frankfurt.:)
Var lite diskussion om det i FRA på hemvägen faktiskt.
Jag vågar inte alls svära på att detta kommer fungera men baserat på det som personalen beskrev just då, så tittar LH på "point of arrival" (mina ord) när man vill åt FCT vid ankomst med vidare färd med LH-gruppen samma dag.

Det som orsakade en liten diskussion var att vi ankom till MUC och inte FRA när vi återvände från Mexico City.
Enligt personalens förklaring skulle vi ha antingen
1) ankomst MUC = FCL MUC
2) ankomst FRA = FCT/FCL FRA

Enligt personalen skulle vi alltså inte kunna köra XXX-FRA-MUC-ARN med FCT FRA och FCL MUC, men det har fungerat utan problem förr.

Så... tror inte det är 100% vattentätt och säkert att man kommer åt FCT vid ankomst.

Otroligt bra rapport! Det enda negativa var väl för min arbetsgivare då min fikarast blev lite lång :) Tack!!

Wow vilken upplevelse, tack för rapporten!

På min sista resa (TK i C) valde jag också The big short och The revenant. Och lika som du gillade jag den förstnämnda men icke den sistnämnda. Det är nog här likheterna mellan er och min resa slutar :).

Tack för en behaglig och trevlig läsning med massor av härliga bilder. Du håller stilen på kvalitet på text och bilder.

Detta gör ju att Mexiko seglar upp som en klar kandidat för en LH F på EB-poäng, tack!

Toppen