Se det snarare som att någon med väldigt god insikt i BA (jämfört med de flesta andra här iallafall) ger några kloka ord. BA under Alex Cruz är på väg att få Ryan Air att framstå som ett bra alternativ. Om vi inte sköter detta snyggt så är jag inte det minsta förvånad om det inte inom ett år är ett krav att man måste flyga longhaul för att alls få komma in i loungen. Jag skulle visserligen inte drabbas mycket av ett sådant beslut personligen, men jag tycker alla sådana inskränkningar vore extremt trist att se.
Det finns ju som sagt ganska enkla saker vi kan göra för att dra mindre uppmärksamhet till oss, som tillexempel att inte alla kommer samtidigt och att vi inte sätter oss på samma ställe. Så om många kommer med samma flight - dela upp er när ni gått igenom security och ta en runda genom lite affärer. Kika lite på svindyra klockor eller lite teknikporr. Om 16x2 personer som känner varandra anländer över 30-40 minuter så gör det stor skillnad mot om 16x2 personer ställer sig i en lång kö och ska in i loungen och samtidigt pratar med varandra.