Senaste nytt

En berättelse om frosseri och njutning. Del 1,Qatar Airways 787 ARN-DOH. Del 2, A380 BKK-DOH

Instämmer med övriga, mycket bra och underhållande, samt beroendeframkallande rapportering. Synd att jag bara kunde se bilderna från den andra rapportdelen. Ska själv snart flyga med Qatar mellan ARN-DOH, men med flighten som går vid 16-tiden från ARN. Tror du att de även ger ut pyjamasar på denna tidigare flight?

Tusen tack för orden! Vet du det är en bra fråga, ska nämligen själv ta den flighten i oktober. Men en gissning skulle spontant vara nej. Dock tror jag att de redan är lastade på flyget då de ingår på andra avgångar, så har du tur kan du ju fråga om det ändå går att få? :)

Btw....hälsningar från Clarion Arlanda och inför morgondagens F till Sydney med TG samt nästa rapport ;)

Instämmer med övriga, mycket bra och underhållande, samt beroendeframkallande rapportering. Synd att jag bara kunde se bilderna från den andra rapportdelen. Ska själv snart flyga med Qatar mellan ARN-DOH, men med flighten som går vid 16-tiden från ARN. Tror du att de även ger ut pyjamasar på denna tidigare flight?

Tusen tack för orden! Vet du det är en bra fråga, ska nämligen själv ta den flighten i oktober. Men en gissning skulle spontant vara nej. Dock tror jag att de redan är lastade på flyget då de ingår på andra avgångar, så har du tur kan du ju fråga om det ändå går att få? :)

Btw....hälsningar från Clarion Arlanda och inför morgondagens F till Sydney med TG samt nästa rapport ;)
Ingen pyjamas på 16 flyget (QR168)

Voyager vilken dag flyger du? Jag är ombord den 10:e

Ingen pyjamas på 16 flyget (QR168)

Voyager vilken dag flyger du? Jag är ombord den 10:e

Där ser man, då kanske det är strikt pyjamas bara på nattflygningarna!

Attans, jag sätter mig på flyget först den 23:e :/ hade vart kul att ses och snacka över en Pol Roger eller två annars ;)

Alla taxi i BKK "taxi-meter" de gröngula rödblåa eller rosa har ju taximeter och vägrar de köra på den är det bara att byta bil

Händer ibland att de inte vill köra på taxameter pga köbildning mm men enligt lag så ska den vara på
Ja, jag var också mycket förvånad över påståendet "taxameter finns ej". Har alltid funnits, även om det ibland kan ha varit lite gnäll att få den påslagen inne i stan (På flygplatserna har det alltid varit minutiös kontroll att alla kör med meter.)
Och sen regeringen höjde priserna i vintras har jag inte hört någon som haft problem att åka på meter.
Själv fick jag metern påslagen utan knot på en sträcka som visade sig vara tre kvarter senast..

Ja, jag var också mycket förvånad över påståendet "taxameter finns ej". Har alltid funnits, även om det ibland kan ha varit lite gnäll att få den påslagen inne i stan (På flygplatserna har det alltid varit minutiös kontroll att alla kör med meter.)
Och sen regeringen höjde priserna i vintras har jag inte hört någon som haft problem att åka på meter.
Själv fick jag metern påslagen utan knot på en sträcka som visade sig vara tre kvarter senast..

Oftast upplever jag att så fort taxin åker iväg från flygplatsen börjar taxameterhagglandet. Visst det är bara att säga 400bht till föraren som redan är 100 över. Men det jag upplever med tex Uber är att förarna tack vare gps faktiskt hittar till hotellen. Oftast hittar inte taxi förarna de rätta soi:na tyvärr

Taxi fra flygpladsen..?? Brug dog skylink, saa sparer man typisk en times traffic jam og prisen er vel 30 THB for at lande i centrum. Herefter er der vandbusserne i klong'erne. De er lynhurtige og koster typisk 5-15 THB...Life is an adventure

Icke rusning så är det 30-40 min till city i regel. Ska man åka för 30 B får man ta ett mjölktåg som tar evigheter Snabbtåget kostar ungefär som taxi om man är två pers.

Nu fick ju du inte pyjamas på A380-flighten BKK-DOH, men kanske de i first fick? Jag ska resa med A380 DOH-BKK nattflighten så då bör jag få pyjamas. Min fråga är i alla fall, till dig eller någon annan: är det "ok" att gå till baren i pyjamas, eller bör man ha vanliga kläder på sig?

@Gus - bare rolig, DOH-BKK natfly A380 giver pyjamas! Pyjamas i bare? Hvorfor ikke, proev lykken! Husk at there is no second chance for the first impression..."

• Gilla
Reactions: Gus
Nu fick ju du inte pyjamas på A380-flighten BKK-DOH, men kanske de i first fick? Jag ska resa med A380 DOH-BKK nattflighten så då bör jag få pyjamas. Min fråga är i alla fall, till dig eller någon annan: är det "ok" att gå till baren i pyjamas, eller bör man ha vanliga kläder på sig?

Självklart är det ok att gå så! Kan folk resa i flip flops och hawaiiskjorta i F, så är nog bolagets pyjamas lugnt :) dessutom lär folk mer reagera på att du kommer in från F och samtidigt önska sig själv en pyjamas!

Toppen