Senaste nytt

En av två fått Complimentary vad göra?

Får väl försöka mig på en gate upgrade igen dårå...

Se till att vara i tid till incheckningen (där poänguppgrade görs på outstations). På LAX öppnar incheckningen ca 4h innan avgång. Sist jag reste där knep jag sista platsen precis 4h innan, eller om det t om var 4h5m innan avgång. Vill minnas att de öppnade lite tidigare. Ställ dig i EBD-kön redan 4.5h innan så du verkligen blir först...

Om det finns platser kvar för uppgradering vill säga.

Hur kommer det sig att ni bokade i olika klasser från första början? Det låter ju onekligen som att ni inte tyckte det var så viktigt att sitta ihopa då, varför har det blivit så viktigt nu? Anyhow, är ni fortfarande i myspys-stadiet och har någorlunda smala stjärtar? I så fall, om allt annat fallerar, kanske ni kan be kabinpersonalen att få dela businessclasstolen (ni borde kunna ligga lite på sniskan och typ kolla på film tillsammans, viska kärleksfulla ord till varandra, etc), förutom under måltiderna då var och en sitter på sin plats?

Den ena flyger i tjänsten, den andra tar semester, jobbresans biljetter måste skötas via officiella kanaler osv.

Såhär i efterhand borde vi såklart inte bokat olika klasser, but hindsight is 20/20. Båda har varit EBD i typ 4 år nu och ingen av oss har fått en complimentary upgrade fram till nu, hade helt enkelt inte väntat mig någon. Vi bjöd ganska frikostigt på hennes plusgrade just för att hon skulle kunna vara relativt säker på Plus..

Jäklar skumt att hon fick comp eco->biz nu (och denied plusgrade till både Plus och C) medan min Plus-> blev denied. Menmen, der löser sig nog.

Toppen