Senaste nytt

En av två fått Complimentary vad göra?

Tjaeng

Medlem
Ok, så.

Jag och flickvän, ARN-LAX med SK. Olika PNR, jag bokad plus, hon i Go. Hon blivit Plusgradead till Plus, vi har valt säte bredvid varandra. Båda är EBD. Livet leker, right?

*record scratch*

Jag får ett email med complimentary upgrade till C.

Vad gör jag nu? Hon är okej med att sitta i olika kabiner men jag ser helt att vi sitter tsm och allra helst i C såklart. Men om det inte går sitter jag hellre bredvid henne i Plus. Vad ska jag göra?

1a. Ringa SAS nu (jag eller hon?) och be snällt om en complimentary till henne. Låter kanske inte så sannolikt?

1b. Ringa SAS nu och be om poängupgrade för henne. Mera sannolikt men fortf inte så troligt?

2a. Be snällt om complimentary åt henne vid checkin/lounge/gate.

2b. Be snällt om poängupgrade åt henne vid checkin/lounge/gate.

3. Be om downgrade vid checkin/lounge/gate och hoppas på att de gör det rätta och op-uppar henne?

4. Gör ingenting utan gör en god tjänst och ser till att byta ner mig till Plus och överraska personen som sitter bredvid tjejen med en ad-hoc upgrade (är det tillåtet eller existerar det bara i USA/på Flyertalk)?

5. Tro på det hon säger med att jag får sitta i C utan att hon blir arg. och riskera dålig stämning post hoc?

HJÄLP BC.se!

5. Tro på det hon säger med att jag får sitta i C utan att hon blir arg. och riskera dålig stämning post hoc?
Är det här en tjej du gillar?!
I så fall förstår jag inte hur du ens kan tänka punkten 5, överhuvudtaget. Naturligtvis, innan du ens tänker vidare på andra alternativ, så talar du alldeles självklart om för henne att det blir HON som åker SAS Business om ni nu "tvingas" sära på er och sitta i olika kabiner.

Är det här en tjej du gillar?!
I så fall förstår jag inte hur du ens kan tänka punkten 5, överhuvudtaget. Naturligtvis, innan du ens tänker vidare på andra alternativ, så talar du alldeles självklart om för henne att det blir HON som åker SAS Business om ni nu "tvingas" sära på er och sitta i olika kabiner.

Mjo jag föreslog det, men hon totalvägrar. Har att göra med att hon sover som en sten i vilken stol/position som helst but me not so much. Jag inkluderade 5 för attha ett komplett urval av alternativ, men lutar åt 4 om det inte blir en opup för henne.

Jag skulle snällt fråga huruvida det finns någon konstruktiv lösning på problemet i följande ordning och se vad de ger för förslag:
* check-in
* lounge
* gate
Om jag inte fått ett bra svar på någon av dessa så skulle jag köra förslag 4.

Utfallet kommer bero på många faktorer. En av de mest avgörande är sannolikt bokningsläget. Finns det platser kvar när ni kommer till servicedesken så tror jag baserat på egna erfarenheter att det kommer lösa sig med två diamantkort antingen med poäng eller om ni har tur som en trevlig gest.

Toppen