Senaste nytt

Emirates, missade anslutning pga föresening

Jag har följt denna struliga resa på tråden om ninja_rush hemresa. Detta tycker jag är ett praktexempel på när alla gamla erfarna rävar ställer upp med goda råd. Även Agehalls mer militanta framtoning om att klanta sig är värd att ta till sig, han menar inget illa.
Här har några av de mest erfarna resenärerna på forumet så gott som i realtid ställt upp med goda råd under resans gång. Tyvärr blev det inte full pott genom att slippa köpa ny biljett, men i alla fall.

Detta tycker jag visar på ett av forumets bästa sidor med att man kan få så mycket bra råd här. Det är härligt att se hur kreativiteten fullkomligt sprudlar när någon behöver hjälp.

Även Agehalls mer militanta framtoning om att klanta sig är värd att ta till sig, han menar inget illa.

Tur det är någon här som iaf läser vad jag menar och inte allt vad jag skriver.. ;) Min erfarenhet är tyvärr att om man ska få fram ett budskap, så måste man ta i lite för mycket på internet, annars drunknar man i alla andras åsikter. Därför kan det bli lite hårda formuleringar ibland. Men som sagt, jag menar nästan alltid väl.

Gäller i stora delar av världen förutom EU och USA skulle jag säga.
Som et godt råd jeg plejer at give her i Afrika: Don't assume things"
Jeg synes faktisk Emirates behandlede ninja_rush fint; Tænk du fik lov at checke baggagen ind videre med QR. Tænk at flyet fra BKK givetvis blev forsinket pga. af deres goodwill mod EK og accept af samarbejde mellem to konkurrerende firmaer. Plus, de forsøgte at gøre det let for dig ved at give (booke?) dig hotel.

Jeg synes faktisk Emirates behandlede ninja_rush fint; Tænk du fik lov at checke baggagen ind videre med QR. Tænk at flyet fra BKK givetvis blev forsinket pga. af deres goodwill mod EK og accept af samarbejde mellem to konkurrerende firmaer. Plus, de forsøgte at gøre det let for dig ved at give (booke?) dig hotel.
Ja, Emirates har skött det mycket bra fram tills dess att det verkar som om de inte lyckats meddela resenären om en förändring i bokningen (alternativt att den som sade 'samma tid imorgon' gjort fel), och om det är Emirates som brustit i kommunikationen av ny avgångstid tycker jag att det är deras ansvar att rätta till det. I första läget hade de inget egentligt ansvar, men visade goodwill och bra hjälpsamhet, för att i andra läget då de tagit på sig ansvar inte längre vilja ha det...

Begär ut informationen som skall ha gått till dig och försök stå på dig är mitt råd. Att du fått betala en ny biljett med QR är en kalkylerad risk, men när Emirates försöker lösa det och 'lyckas' (så när som på kommunikation) känns det snopet och som felbehandling.

Jag har följt denna struliga resa på tråden om ninja_rush hemresa. Detta tycker jag är ett praktexempel på när alla gamla erfarna rävar ställer upp med goda råd. Även Agehalls mer militanta framtoning om att klanta sig är värd att ta till sig, han menar inget illa.
Här har några av de mest erfarna resenärerna på forumet så gott som i realtid ställt upp med goda råd under resans gång. Tyvärr blev det inte full pott genom att slippa köpa ny biljett, men i alla fall.

Detta tycker jag visar på ett av forumets bästa sidor med att man kan få så mycket bra råd här. Det är härligt att se hur kreativiteten fullkomligt sprudlar när någon behöver hjälp.

Självklart, sjukt goda råd man får här. Därför jag hänger här ofta :)

Jag flög T/R BKK-HKG och frågade om det var OK att checka in från HKG-BKK-ARN på vägen hem. De sa ja, och då bokade jag resan, annars hade jag inte bokat den eftersom jag visste att jag hade ont om tid

Ja, Emirates har skött det mycket bra fram tills dess att det verkar som om de inte lyckats meddela resenären om en förändring i bokningen (alternativt att den som sade 'samma tid imorgon' gjort fel), och om det är Emirates som brustit i kommunikationen av ny avgångstid tycker jag att det är deras ansvar att rätta till det. I första läget hade de inget egentligt ansvar, men visade goodwill och bra hjälpsamhet, för att i andra läget då de tagit på sig ansvar inte längre vilja ha det...

Begär ut informationen som skall ha gått till dig och försök stå på dig är mitt råd. Att du fått betala en ny biljett med QR är en kalkylerad risk, men när Emirates försöker lösa det och 'lyckas' (så när som på kommunikation) känns det snopet och som felbehandling.

Tycker också Emirates försökte bra med att hjälpa mig. Men de visste redan i HKG att jag inte skulle hinna med flyget i BKK, och borde då meddelat mig precis innan vi lyfte. Under flygresan var man helt obekväm eftersom man inte visste om man skulle missa connecting flight eller ej och dem hade noll info om hur jag skulle gå tillväga.

En annan dålig grej också var att Airport hotel BORDE ringt och påminnt mig om att min flyg lyfter när de vet att jag inte checkat ut än.
Det hade varit en annan grej om jag tagit taxin in till stan och yrat i stan fram tills avgång, men nu satt jag uppe från 12 på dagen i hotellet ända fram tills vad jag trodde var avgång alltså runt midnatt.

Aja, kom hem till slut, tråkigt att man köpte bus class men ändå åkte hem i econ class.

Qatar tillät att byta datum/no show mot en liten kostnad. Hade Emirates hjälpt till och lösa detta precis innan avgång så hade min resa varit mycket mer bekväm. Ingen på flyget visste ett skit mer än att flyget är försenad 3h. Mitt flyg från HKG-BKK var som sagt mer än obekväm även på businessclass för det kändes som man lyfte mot en okänd destination. Var hela tiden orolig av vad som skulle hända när jag landade.

Inte för att göra mig lustig eller dum över situationen men hur svårt är det att titta efter själv vilken tid flyget avgår? Jag skulle ha svårt att inte titta efter själv som det kontrollfreak jag är när det gäller avgångstider m.m. Att förlita sig blint på "same time" från en flygbolagsanställd utan ansvar är ju att be om bekymmer.

Skönt att du trots rejäl försening kom hem till slut.

Toppen