Agö
Medlem
En god anledning att flyga C.Skoj att hamna bakom en sån i kön till passkontrollen...
En god anledning att flyga C.Skoj att hamna bakom en sån i kön till passkontrollen...
Har man egen passkontroll för businessresenärer i Köpenhamn? Hjälper ju annars inte direkt mycket om man landar efter och det är 500 pers i köEn god anledning att flyga C.
Nyckeln heter transit! (Men säg det inte högt till någon!)Har man egen passkontroll för businessresenärer i Köpenhamn? Hjälper ju annars inte direkt mycket om man landar efter och det är 500 pers i kö
853 pax torde innebära all-Economy config...En god anledning att flyga C.
Ping @KeXxFlög Köpenhamn - Berlin igår och när vi taxade mot startbanan lyfte den majestätiska A380 mot Dubai. Nästan direkt efter och innan nästa flygplan lyfte åkte två oranga fordon längs hela startbanan. Jag upplevde det som om de synade av startbanan.
Är det någon annan som har noterat detta i samband med att A380 startar och vet om det är standard? Att det är något som måste genomföras efter det att ett så här pass stort flygplan lyft från Kastrup. Det var bana 04R.
Det stämmer. Det är alltid baninspektion efter varje start med A380 på CPH. Det är möjligt att den slopas efter en 3-månaders period, men det är ännu oklart. Man kontrollerar bl.a. om flygplanet "drar" in föremål på banan.Flög Köpenhamn - Berlin igår och när vi taxade mot startbanan lyfte den majestätiska A380 mot Dubai. Nästan direkt efter och innan nästa flygplan lyfte åkte två oranga fordon längs hela startbanan. Jag upplevde det som om de synade av startbanan.
Är det någon annan som har noterat detta i samband med att A380 startar och vet om det är standard? Att det är något som måste genomföras efter det att ett så här pass stort flygplan lyft från Kastrup. Det var bana 04R.