airbus380.se
Medlem
De fick inte flyga med A380 till Wien - troligen inte för att de tömmer flygplatsen med planet - och OS tillhör ju LH..
Det var nog en av mina första tankar MEN SAS har dessvärre inget val än att satsa ( se bara på Norwegian)
Min avsikt var att;
- kunna ha modernare plan än gamla C-klass, vi kräva äkta lieflat med fungerande underhållningssystem
- kunna utöka med nån eller några nya destinationer, här finns många bra förslag i andra trådar!
--> Men ffa konkurrera med Norwegian med ÄKTA superupplevelse över atlanten och kunna spöa dem i deras egen paradgren löften, löften och återigen löften OCH kunna infria!!!
Norwegian ökar mest, är det tack vare tillförlitligheten på longhaulen...
Du måste kunna locka både nya och gamla kunder! ( med mördande reklam...)
Läste att de tyckte att A350 var för små för deras behov... De gjorde ju en stor A380 beställning.Undrar om det inte finns någon ytterligare anledning till avbokningen..? Har inte Emirates varit i konflikt med Tyskland om trafikrättigheter? Kanske är detta ett litet straff för att de inte fått mer slottar?
Det är klart att enda vägen framåt är att satsa. Men utan något särskilt stort ekonomiskt utrymme så kan de nog bara fortsätta att harva på och hoppas på underverk. SAS vet förhoppningsvis själva vad som skulle behövas för att rädda det sjunkande skeppet.
Men att veta och att faktiskt kunna genomföra är ju dessvärre två helt olika saker. Vem ska låna ut de pengarna SAS behöver till en ränta som de skulle klara av att betala? Moment 22 helt enkelt.
Undrar om det inte finns någon ytterligare anledning till avbokningen..? Har inte Emirates varit i konflikt med Tyskland om trafikrättigheter? Kanske är detta ett litet straff för att de inte fått mer slottar?
Moment 22 fungerar här som en ond spiral, ju längre SAS väntar ju sämre förutsättningar har SAS att vända sin tuffa situation...tyvärr går de sakteliga mot sotdöden om inget sker... ( nu vart det deppigt men är min uppfattning).
Jag tror inte att det går att spara sej ur krisen eller för den skull hoppas att något annat mirakel ska inträffa. Fler gratischanser än Kjosfast som Norwegian bjudit på ska man nog inte räkna med.
SAS måste få nya plan tidigare och helst NU så kunde de slå mynt av Norwegians opålitlighet på longhaulen och samtidigt kunna få välbehövlig goodwill och nya kunder. Kanske ett önsketänkande men är inte den nuvarande situationen ett än mer önsketänkande???
Min starka uppfattning och erfarenhet är att en satsning har betydligt större chans att attrahera investerare än att söka spara sej till framgång.