Jodå jag har sneglat på Fred. Olsen och Star Clippers - men det är inga rederier där jag har statusKan du ju göra redan nu, från exempelvis Jamaica.
Det kommer vara ok att ta med sig Rom och Cigarrer för ett värde av $100 när man åker tillbaka till USA. Även Amerikanska kreditkort kommer att accepteras enligt min källa då de idag är spärrade.
Obama measures on Cuba trade, travel poke new holes in embargo| ReutersReuters skrev:Obama measures on Cuba trade, travel poke new holes in embargo
WASHINGTON Thu Jan 15, 2015 4:18pm EST
(Reuters) - The United States announced sweeping new rules on Thursday that will significantly ease sanctions on Cuba, opening up the communist-ruled island to expanded U.S. travel, trade and financial activities.
.
.
U.S. airlines will be permitted to expand flights to the Caribbean island. Delta Air Lines (DAL.N) and JetBlue Airways (JBLU.O) said they would look into adding services.
Ja så är det säkert. Det är billigare att ta räkningen som icke EU medborgare i Sverige än vad det är med copay som försäkrad i USA för vissa åkommor.Äntligen (vanliga) jänkarna får tillgång till billig och bra sjukvård i Kuba.
Om jag har förstått rätt, operationskostnad av cancer är billigare utan försäkring som utlänning i Kuba än med försäkring i USA.