Senaste nytt

Elite hotels som Eurobonus Diamond

jerixon

Medlem
Fick Black direkt i statusmatch mot Best Western Diamond som du kan matcha ditt EBD mot.
Vid ankomst utan att jag bad på det i helgen i Stockholm så lät de mig veta att sen utcheckning till 18.00 ingick i mina förmåner.
Elite Park Hotell vid Humlegården
 

Flyerbandit

Medlem
Bodde på Elite Plaza i Göteborg precis när Diamond introducerats.
Efter lite förvirring hos receptionen eftersom det var nytt, så funkade allt som utlovats
 

nota bene

Medlem
Sen utcheckning är väl alltid i mån av tillgänglighet. Så det kan inte avtalas. Har haft höga statusnivåer hos diverse hotellkedjor och det är inte ovanligt att man får nej på sen utcheckning... t o m på riktiga lyxhotell med högsta statusnivån....
Hos SPG är det en formell Guld/Platinum-förmån [dock ej på resorts eller convention hotels där det är i mån av tillgänglighet]. Har varit med om att de inte kunnat låta mig ha rummet kvar, men då erbjuder de att man flyttar till ett annat rum för de sista timmarna, vilket brukar gå bra om det inte var sova man skulle göra.
 
Hos SPG är det en formell Guld/Platinum-förmån [dock ej på resorts eller convention hotels där det är i mån av tillgänglighet]. Har varit med om att de inte kunnat låta mig ha rummet kvar, men då erbjuder de att man flyttar till ett annat rum för de sista timmarna, vilket brukar gå bra om det inte var sova man skulle göra.

Fast officiellt så är det till kl 16.00 men om man frågar så brukar de ordna det till senare också (med rumsbyte ibland)
 
Mina, förvisso ringa, erfarenheter av Elite är att de inte brukar ha kännedom om EBD-förmånerna. Brukar få söka upp sidan hos SAS och visa dem vid incheck.
 
Toppen