Senaste nytt

Elite Hotel Sweden. Aka Den Svarta tråden

Sir Lemon

Medlem
Håller med Plissken om mkt ovan. Elite är min favorithotellkedja, men har tyvärr halkat ner sista året. Kanske dags för statusmatch om det funkar från annan kedja än Radisson?

Mina topphotell är Marina Tower i Stockholm, fräscht, fint, mysigt vid vattnet, särskilt deras deluxe med vattenutsikt. Bott ett par gånger i deras svit, när vi varit två par som delat på en. Hamamspaet riktigt nice. Restaurangen dock ngt medelmåttig och dyr relativt den kvalitet man erbjuder.

Elite Eden kommer tvåa, det är fantastiskt men har en lite väl formell känsla för min smak. Dock trevligt med en souvenirflaska cognac på kudden varje kväll.

Elite Adlon är också nice, särskilt de renoverade juniorsviterna. Avspänd känsla. Blivit uppgraderad där flera gånger och fått såväl tidig incheckning som sen utcheckning. Mkt bra personal och centralt läge på Vasagatan, 5 min från Centralen.

Elite Plaza, Sthlm, små men fräscha rum men har blivit uppgraderad.

Elite Plaza, Malmö, helt ok men konstig labyrintartad planlösning.

Elite Residence och Savoy, Malmö, slitna men inte utan viss nostalgicharm. :) Ofta uppgraderad på Residence. Centralt när man anländer sent och bara vill sova. Bott där ofta.

Elite Marina Plaza, Helsingborg, mkt fint läge vid vattnet, men skulle må bra av en uppfräschning,

Elite Park Avenue, Gbg, Fin svit.

Elite Plaza, Gbg, lite slitet och sterilt, men fantastisk restaurang med utsökta avsmakningsmenyer vid högtider som ex Nyår.

Elite Linköping, sympatisk personal och fräscht.

Elite Örebro, lite slitet.

Elite Eskilstuna, riktigt nice.

Elite, Jönköping, mkt centralt, skulle behöva en uppfräschning av rummen. Trevlig Bishops.
 

JacobGBG

Medlem
Har en vistelse på Elite Hotel Ö-vik om nästan två månader. Jag fick rum, min kollega som ringde någon dag senare fick besked att det var fullt. Vet inte om det säger något om populariteten på detta ställe just eller om det är regionen i allmänt....
 

Dawes

Medlem
Har en vistelse på Elite Hotel Ö-vik om nästan två månader. Jag fick rum, min kollega som ringde någon dag senare fick besked att det var fullt. Vet inte om det säger något om populariteten på detta ställe just eller om det är regionen i allmänt....
Alternativen (vettiga) utöver ett nybyggt scandic är få, räcker med att det är en hockey-tävling inplanerad så blir det nog lapp på luckan.
 

Renato

Medlem
Ang restaurang checkarna man får vid incheckning. Jag har aldrig varit med om att jag blivit nekad att använda 2 checkar eller fler under samma betalning och dag. Tydligen så är det rn per dag man får använda. Enligt servitrisen. Är det så?
Men självklart fick jag genom den ändå men hon sa bara så du vet.
 

Sir Lemon

Medlem
Ang restaurang checkarna man får vid incheckning. Jag har aldrig varit med om att jag blivit nekad att använda 2 checkar eller fler under samma betalning och dag. Tydligen så är det rn per dag man får använda. Enligt servitrisen. Är det så?
Men självklart fick jag genom den ändå men hon sa bara så du vet.
Det låter inte korrekt. Jag har alltid kunnat använda samtliga checkar på en gång när jag checkat ut.
 
Toppen