Senaste nytt

Ekonomi - Etihad kampanj, Tyskland-Bangkok dec-apr.

kajjan85

Medlem
Om man behöver positionera sig har jag svårt att se att detta skulle löna sig med tanke på att man allt som oftast kan hitta ekonomibiljetter från Skandinavien till Bangkok för 4000-4500kr med Qatar/Turkish, även om man skulle tjäna EB-poäng på en delsträcka med Etihad.
 

Hafermann

Medlem
Det var inte det som var tanken med tipset heller, utan att det finns resor med ett av de bättre bolagen komfortmässigt i eco. Samt att det dessutom utgår EBpoäng trots att det inte är Star Alliance.
Men självklart finns det möjlighet att välja andra alternativ. Det gör det alltid.
 

kajjan85

Medlem
Det var inte det som var tanken med tipset heller, utan att det finns resor med ett av de bättre bolagen komfortmässigt i eco. Samt att det dessutom utgår EBpoäng trots att det inte är Star Alliance.
Men självklart finns det möjlighet att välja andra alternativ. Det gör det alltid.

Visst har Etihad en bra ekonomiprodukt. Men att flyga till BKK i ekonomi med två byten varav ett postioneringsflyg bara för att få flyga Etihad eco låter för mig totalt galet, speciellt med tanke på att Ethiad har liknande priser till BKK med start i tex. CPH stup i kvarten. Ja, andra alternativ finns alltid, vill bara ha sagt att jag tycker att detta skulle vara ett av de sämre såvida man inte bor i Tyskland ;)

Det finns säkert många som läser som inte har järnkoll på priser och möjligheter att ta sig till BKK så jag vill bara nyansera lite.
 
Toppen