Jag snackade med deras call-center också förra veckan och bokade en plats i stüblin för min resa PVG-ZRH på söndag.På long-haul är alla platserna i minikabinen ("stüblin") precis bakom First, samt singelsätena (tronerna) i övrigt I Business reserverade för Hon Circle, enligt hemsidan. Men det funkar tydligen också åtminstone med EBG. Gjorde några sådana seatblocks igår med deras callcenter som, det måste jag saga, var extremt hjälpsamma och service-minded och bekräftade att Star Gold också tycks ha tjing på dessa säten.
Vilken tur att man kan få en plats där när man ringer. Blir alltid lite smått skogstokig på SWISS online seating då den visar i stort sett alla platser (förutom de sämsta mittenplatserna eller fönsterlösa rader) som blockerade trots att de i själva verket är tomma.Jag kunde inte välja det via hemsidan vid bokning. Det var reserverat för HON och SEN. Via telefon så gav de mig en plats där utan att jag ens bad om det, då jag ringde om en annan fråga.
Jag skickade mail fram o tillbaks med kundservice LX.
Först fick jag svar att det inte gick för Swiss ändrat policy. Men efter lite fler mail, där jag påpekade att det var Biz biljetter Longhhaul och att jag har *G med 2 bolag så fick vi 5A - 5B (JFK-GVA).
Men första svaret var copy paste där man skrev "
SWISS has changed their regulations regarding seating, it is no longer free of charge, You can however book seats 24 hours before departure. This will then be free of charge. Please note that when 75% of seats are booked the seat maps are closed automatically. This means that you will still be able to select a seat from the remaining 25% when you check in.
We again apologise for the inconvenience and hope to have been able to provide you with more insight. "
Men i nästa svar bad dom så mycket om ursäkt och vi fick de sätena vi önskade.
Slutet gott allt gott.
Om ni vill sitta tillsammans så skulle jag nog ringa schweizarnaJag och min familj ska resa ARN-ZRH-BOS ToR i C. Jag har valt platser på de 3 första segmenten men på det sista finns det bara 2 platser lediga (vi är 4). C är i dagsläget bara 2 rader ZRH-ARN. Kommer de lägga till rader eller måste jag kontakta Swiss?