Senaste nytt

Ej längre möjligt att spara kredikortsinformation hos SAS

Delayed

Medlem
Jag försökte nyss uppdatera kreditkortsinformation hos SAS. Misslyckades både i appen och på hemsidan. Enligt kundtjänst har de tagit bort möjligheten att spara kreditkortsinformation och att man numera måste ange fullständiga kreditkortsuppgifter vid varje tillfälle.

Sen är det ganska osnyggt skött då knapp för "NEW CARD" finns kvar i appen men omedelbart ger ett felmeddelande:

Screenshot from 2022-09-19 12-54-27.png
 

Malu

Medlem
På min profil ligger ett gammalt kort kvar som inte går att använda. Går inte att uppdatera eller lägga till nytt kort hos mig heller.
Det borde inte vara så svårt att lägga till en text att funktionen inte är igång kan man tycka...
 

Delayed

Medlem
Har inte kunnat spara kreditkort (på hemsidan) på flera år.
Nej det kan säkert ha varit ur funktion länge. De kort jag har sparade las in för flera år sedan och det var i samband med att ett korts giltighetstid gått ut och ersatts med ett nytt kort jag upptäckte att det nya inte gick att lägga till. Rent ut sagt urdåligt om det inte har fungerat på flera år men det fortfarande finns en knapp i appen för att spara nya kort!

Även urdåligt att befintliga sparade kreditkort presenteras under betalningsmetoder på websidan men att det inte finns information att man ej längre kan lägga till nya kort. Men jag har antagligen för höga krav då jag förväntar mig att SK-IT ska fungera som andra...

Screenshot from 2022-09-19 14-21-59.png
 

gdaily

Medlem
På min profil ligger ett gammalt kort kvar som inte går att använda. Går inte att uppdatera eller lägga till nytt kort hos mig heller.
Det borde inte vara så svårt att lägga till en text att funktionen inte är igång kan man tycka...
Exakt, givetvis är dessutom det utgågna lagrade kortet förval, inte det lagrade fortfarande aktiva...
 
Toppen