Senaste nytt

Egenheter när ni flyger

Socker från mina flygningar smiter alltid ner i fickan då jag själv inte använder socker. Samlar på dem åt en tjejkompis i glasburkar hemma som hämtar varannan månad.

Tvålar/schampo från hotell finnes i en korg hemma hos mig då de som sover över tycker att det känns lyxigt att använda små flaskor än att ta från mina 1L Paul Mitchell i duschen.

Kom på en sak till... Kettle Chips från BA loungerna. Det slinker alltid med 2-3 små påsar vilket har resulterat i ett fullt skåp hemma med chips som jag aldrig äter men är kul att ge när någon kommer förbi på ett glas vin.

Last edited:
Jag dricker alltid apfelschorle någon gång på varje flygning. Finns det inte färdigblandat är det bara att be om äppeljuice och bubbelvatten. Mkt bättre att rehydrera sig med än det otäcka stilla vatten i plastkorvar man får sig tillslängt...

Jag brukar alltid plocka med sig de där silverfärgade SAS våtservetterna från loungerna. De funkar utmärkt till att göra rent dator och kamera. Lämnar inga fula märken eller fjun = helt perfekta. Har ännu inte kommit över någon liknande servett i butik som ger samma effekt.

Lakrits, tomatjuice, Schweppes bitter lemon, Kalles kaviar. Fyra saker som jag aldrig i livet skulle få för mig att köpa privat, men i lounge och kabin har jag siktet inställt på just dessa. Ingen aning om varför.

Lakrits, tomatjuice, Schweppes bitter lemon, Kalles kaviar. Fyra saker som jag aldrig i livet skulle få för mig att köpa privat, men i lounge och kabin har jag siktet inställt på just dessa. Ingen aning om varför.

Hmm, mixas allt i ett glas eller hur förtär du detta? :D

Själv så äter jag en skål flingor & fil på morgonen och om det är em så tar jag ett glas malbec i SL med lite chips till. Det gör jag aldrig hemma heller. Om det inte är i FCT för då finns inga spärrar för vad jag inte provar :D Men det händer tyvärr inte lika ofta som ett besök i SL@CPH.

Jag dricker alltid apfelschorle någon gång på varje flygning. Finns det inte färdigblandat är det bara att be om äppeljuice och bubbelvatten. Mkt bättre att rehydrera sig med än det otäcka stilla vatten i plastkorvar man får sig tillslängt...

Samma med mig när jag åker Swiss eller Lufthansa! Alltid en schorle...

Samlar på mig tandborstar och små tandkrämstuber som finns på hotellrummen i Kina, perfekt att ha när man åker på kortare resa.

Hmm, mixas allt i ett glas eller hur förtär du detta? :D

Mixas nja, men äts på samma gång ja. Köpa magasin + djungelvrål på WHSmith -> bitter lemon och ägg/kaviarmackor i SL. och så tomatjuice ombord. Egentligen är det väl inte konstigare än ritualer jag inte förstår mig på, t.ex folk som tvunget ska käka räkmackor på flygplatsen innan avgång.

Jag tror jag har drygt 1 liter konjak - utportionerat i 3 cl-flaskor... :)
Uppskattat av svärfar när man tar med sig några till en familjehelg i stugan.

Oj. Här hemma svämmar det snart över av flygbolagsprylar. Allt från socker till väskor till filtar. Går mycket i secondhandbutiker och köper på mig saker. Men visst ett och annat glas har nog följt med efter en flygning. Rensar alltid hotellet på duschcreme, tvål och schampo. Vet inte riktigt varför men jag kommer aldrig att behöva köpa tvål igen..:)

Toppen