Jacob
Medlem
Måste faktiskt ge en tumme upp till min senaste upplevelse med Flying Blue.
Jag var i januari i Asien, en resa som inkluderade några flygningar med Skyteam. Alla poäng dök upp på kontot inom 2-3 dagar med undantag för en flygning. Jag väntade två veckor som man blev ombedd att göra, fortfarande inga poäng. Några dagar senare när jag hade tid över tog jag och gjorde klart dokumentationen för efterregistrering.
Något irriterande behövde man skicka allt med post om flygningen utfördes av annat flygbolag än Air France eller KLM, hade varit smidigare att kunna göra det per e-mail, men OK det kan man väl leva med. Formuläret tog en minut att fylla i, sedan var det bara att skriva ut och lägga på lådan tillsammans med boarding kortet.
I onsdags eftermiddag lade jag brevet på lådan till Flying Blue. På fredagen kom ett mail att mitt brev hade mottagits, registrerats och lämnats vidare till Elite Plus avdelningen (!) på Flying Blue. På lördag morgon kom ett mail att flygningen nu var registrerad och att poängen skulle synas på kontot inom 48 timmar. Och idag söndag vid lunch fanns poängen på kontot.
Verkligen imponerad av den snabba responsen. De flesta andra efterregistreringar jag gjort har varit till ett icke namngivet skandinaviskt flygbolag där man nu får ett autosvar att ledtiden är 12 veckor.
Efterregistreringen gällde dessutom en ofrivillig ombokning, en anslutning som strulade lite. Utan att jag ens bett om det fick jag poängen för ursprungliga bokningen. Ingen gigantisk skillnad, men några hundra poäng extra blev det i alla fall. Trevligt!
Jag var i januari i Asien, en resa som inkluderade några flygningar med Skyteam. Alla poäng dök upp på kontot inom 2-3 dagar med undantag för en flygning. Jag väntade två veckor som man blev ombedd att göra, fortfarande inga poäng. Några dagar senare när jag hade tid över tog jag och gjorde klart dokumentationen för efterregistrering.
Något irriterande behövde man skicka allt med post om flygningen utfördes av annat flygbolag än Air France eller KLM, hade varit smidigare att kunna göra det per e-mail, men OK det kan man väl leva med. Formuläret tog en minut att fylla i, sedan var det bara att skriva ut och lägga på lådan tillsammans med boarding kortet.
I onsdags eftermiddag lade jag brevet på lådan till Flying Blue. På fredagen kom ett mail att mitt brev hade mottagits, registrerats och lämnats vidare till Elite Plus avdelningen (!) på Flying Blue. På lördag morgon kom ett mail att flygningen nu var registrerad och att poängen skulle synas på kontot inom 48 timmar. Och idag söndag vid lunch fanns poängen på kontot.
Verkligen imponerad av den snabba responsen. De flesta andra efterregistreringar jag gjort har varit till ett icke namngivet skandinaviskt flygbolag där man nu får ett autosvar att ledtiden är 12 veckor.
Efterregistreringen gällde dessutom en ofrivillig ombokning, en anslutning som strulade lite. Utan att jag ens bett om det fick jag poängen för ursprungliga bokningen. Ingen gigantisk skillnad, men några hundra poäng extra blev det i alla fall. Trevligt!