Senaste nytt

Efterregistrera eurobonuspoäng vid restaurangbesök

Har bråkat med Loyal Solutions tidigare om att ett par restauranger inför kunden låtsas som om att det inte finns något EB-avtal eller att man avslutat samarbetet. Fick känslan av att Loyal Solutions var måna om sitt rykte och gjorde vad man kunde för att jag skulle bli tillfreds. Bland annat kontaktade man företagen i fråga för att utreda saken samt återkopplade till mig i efterhand. Fick också poäng retroregistrerade.

Alltför ofta har personalen ingen aning om att det ska finnas något avtal som ska ge en Eurobonuspoäng om man drar kortet. Drar man kortet så händer ingenting.
Phil's Burger Kungsholmen, Bella Vista, Bar Burger Cafe Kungsträdgården är exempel bara under juli månad där man blev "blåst" på poängen. Ett av ställena hade dessutom en dekal med Eurobonuskort som talade om att man skulle få poäng, men personalen visste ingenting.

Alltför ofta har personalen ingen aning om att det ska finnas något avtal som ska ge en Eurobonuspoäng om man drar kortet. Drar man kortet så händer ingenting.
Phil's Burger Kungsholmen, Bella Vista, Bar Burger Cafe Kungsträdgården är exempel bara under juli månad där man blev "blåst" på poängen. Ett av ställena hade dessutom en dekal med Eurobonuskort som talade om att man skulle få poäng, men personalen visste ingenting.
Det är bara efterregistrera så får du poäng, behåll kvittot med andra ord. På de flesta ställen drar man kortet och öppet nekas, sen drar man sitt riktiga kort.

Det är bara efterregistrera så får du poäng, behåll kvittot med andra ord. På de flesta ställen drar man kortet och öppet nekas, sen drar man sitt riktiga kort.
Har aldrig tyckt det var lönt att försöka efterregistrera eftersom det står klar och tydligt att det måste stå på kvittot att kortet är draget.
Men... nästa gång sparar jag och skickar in direkt. :)

Bara att dra ditt Eurobonuskort först, köpet nekas och sedan använda betalkortet. Instämmer att personlen oftast inte vet men spelar ingen roll för intjäningen är min erfarenhet.

Har aldrig tyckt det var lönt att försöka efterregistrera eftersom det står klar och tydligt att det måste stå på kvittot att kortet är draget.
Men... nästa gång sparar jag och skickar in direkt. :)
Fast i normalfallet så står det aldrig på kvittot att kortet är draget. Vissa ställen har att de registrerar kortet på ett speciellt sätt i sitt system har jag hört o då kan jag tänka mig de men på de allra flesta (alla jag varit på) så gör man ju som tidigare nämnt att man drar EB-kortet o får köpet nekat sedan får man göra en ny riktig betalning. Då har dragningen av kortet inget med den riktiga transaktionen att göra så kan ju inte komma på kvittot. Men tänk på att alltid ta kvittot.

Efterregg av restaurang etc. funkar normalt väldigt bra o de brukar vara fixat inom någon dag, inte alls samma seghet som när nätköp ska efterregistreras.

Jag brukar även spara ”medges ej”-kvittot man får efter att ha dragit EB-kortet och skicka in bild på tillsammans med vanliga kvittot. Aldrig fått poäng utan efterregistrering i ngn fysisk butik.

Toppen