Det enda som i praktiken blir rejält mycket bättre är väl free seating. Mythbusters har ju testat detta ganska grundligt.
De glömde testa när man boardar både fram och bak.
Uniteds boardinggrupper är väl för fönster, mittplats, gång (boardinggrupp 3-5). Om det nu är en familj som reser och har 3 platser bredvid varandra boardar de samtidigt, vilken bordinggrupp de får har jag dock ingen aning om.Inte nödvändigtvis eftersom det bara handlade om boarding efter fönster, mitt och aisle.
Dessutom, tänk om det skulle behållas prioboarding för barnfamiljer och mamma och barn sitte på B och C...
Sen kommer pax som sitter på A.
Tanken är god men jag tror det blir svårt i praktiken. Bästa är att göra fållor vid gate, samt vara hårdare med mängd carry on.
United är smidiga. Även silver hamnar i grupp 2.Uniteds boardinggrupper är väl för fönster, mittplats, gång (boardinggrupp 3-5). Om det nu är en familj som reser och har 3 platser bredvid varandra boardar de samtidigt, vilken bordinggrupp de får har jag dock ingen aning om.
United har fållor för sin boarding på många av långlinjerna, fungerar väldigt smidigt och som star gold boardar man i grupp 1 eller 2.