Senaste nytt

Edinburgh flygplats- SAS tillträde?

Sorry, blandar ihop modellerna, en 767-300 var det som skulle ta oss ORD-LHR men fick nödlanda på EDI

Jag vet inte hur Uniteds deal med loungen är men draken vägrade, jag påtalade att detta är fel och bad henne ringa ner till inchek för vi är i C och det är 20+ rader i C men hon ville inte ge med sig. Det var rad 1-3 som ENDAST gav tillträde, först sa hon att man måste åka i busines, då visade jag att vi gjorde det men hon ansåg att rad 15 inte var det utan bara rad1-3 gällde :mad:

Här är en video på vårt flyg som försökte landa
Flyget, N674UA träffades även av blixten så vägen upp igen så där av fick vi åka till EDI och där blev planet kvar någon vecka.
United flög ner en 767 dagen efter, N662UA från LHR som ankommit tidigare på den dagen från USA så vi kunde ta oss till LHR.
Nog kortaste resan jag någonsin kommer göra i en ordentlig Business stol, ca 60 min och ordentlig service :D

Det var lite skakigt inför landningen på LHR, jag tyckte det var okej, lite skakigt, min sambo var redo att mörda mig...
 
Last edited:

Tomas E

Medlem
Var det i Edinburgh du hade problem var det nog ingen drake du tampades med, utan ett Loch Ness-odjur? :) Har aldrig varit med om att någon läser seat row manuellt från mitt boardingkort, när kabinklass och status finns inlagt och läses av elektroniskt och ligger till grund även för fast track, priority boarding m.m.? Och har Aspire så flygintresserad receptionspersonal (drakar, odjur eller någon annan del av faunan) så att de har memorerat seat map per bolag? För övrigt skulle det kanske kunna vara 757or (en narrowbody som funkar för long haul) som United i vanliga fall använder på de rutter som går till EDI snarare än widebodies?
 
Var det i Edinburgh du hade problem var det nog ingen drake du tampades med, utan ett Loch Ness-odjur? :) Har aldrig varit med om att någon läser seat row manuellt från mitt boardingkort, när kabinklass och status finns inlagt och läses av elektroniskt och ligger till grund även för fast track, priority boarding m.m.? Och har Aspire så flygintresserad receptionspersonal (drakar, odjur eller någon annan del av faunan) så att de har memorerat seat map per bolag? För övrigt skulle det kanske kunna vara 757or (en narrowbody som funkar för long haul) som United i vanliga fall använder på de rutter som går till EDI snarare än widebodies?
Ja jag vet inte vad hon va, även om Amex skulle ta räkningen så tänkte jag att nä några pengar ska ni inte få när hon tyckte att vi kunde betala in oss.
Så vi gick ner till en bar och satt där istället.
Det enda som är problemet på EDI är att det inte finns något wifi på flygplatsen och vår data gäller inte pga att dom inte är i EU längre
 
Toppen