Senaste nytt

[Economy class] Stockholm-Aten enkel, Aegean Airlines, 500 SEK inkl. skatter

Någon som hittat några tillgängliga datum för denna deal och vill dela med sig?

T ex på 2014-OCT-07
Screenshot20140510_3.png

Alltså, på konkret svenska så innebär era svar att jag kan ta med mig ett incheckat bagage om max 32kg som *A Guld medlem.

Jag tackar för alla svar, samt de sarkastiska inläggen! Naturligtvis bidrar jag gärna med svar om jag har dem, men jag frågar inte något om jag inte redan vet svaret.

Alltså, på konkret svenska så innebär era svar att jag kan ta med mig ett incheckat bagage om max 32kg som *A Guld medlem.

Jag tackar för alla svar, samt de sarkastiska inläggen! Naturligtvis bidrar jag gärna med svar om jag har dem, men jag frågar inte något om jag inte redan vet svaret.

Jag tror svaret att vi inte vet 100%, då vissa bolag hanterar detta lite olika
BA tillåter INTE att statusmedlemmar tar med en väska
Swiss verkar tillåta detta

Swiss? Det här är väl Aegean..? Eller jämnställer du dessa två? ;)

Till min vetskap har A3, BA, och LX alla "hand luggage only" fares. Frågan var väl om i detta fall A3 tillåter statusmedlemmar att checka in en väska gratis, och det verkar inte finnas ett tydligt svar? Med BA är svaret Nej, och med LX svaret Ja om jag uppfattade rätt.

Det är precis detta min fråga gällde!

Det vore ju en ypperlig förmån för oss *A guld medlemmar om vi kan ta med fritt incheckat bagage på dessa "hand luggage only" fares.

Kanske någon har konkret erfarenhet från LX eller A3?

Till min vetskap har A3, BA, och LX alla "hand luggage only" fares. Frågan var väl om i detta fall A3 tillåter statusmedlemmar att checka in en väska gratis, och det verkar inte finnas ett tydligt svar? Med BA är svaret Nej, och med LX svaret Ja om jag uppfattade rätt.

Dr. Miles postade ju Aegean's regler ovan, så det råder väl inga som helst tveksamheter om vad som gäller här tycker jag. Det var därför jag blev lite fundersam när du drog in Swiss i diskussionen, som är ungefär lika relevant som att dra in Qantas i denna tråd...

Toppen