Senaste nytt

[Economy Class] London - Los Angels (alt Auckland) - Air New Zealand

Som tidigare år, begränsat antal som vanligt.
Säljer slut direkt så bara värma upp F5.
Inte helt säker på tiden ännu men tror biljetterna släpps 23:e November, 16.00

Los Angeles 2.000 SEK T/R
Outbound - Februari
Inbound - Februari och Mars

Auckland 4.500 SEK T/R
Outbound - Maj
Inbound - Maj och Juni

Vad brukar en sådan i business ligga på och brukar de vara på kampanj?

Air New Zealand är inget bolag som kör rea ofta som t.ex Qatar.
Man vill behålla lite "exklusivitet" vad det verkar.

Business ser jag typ aldrig på rea även om de säkert har en del kampanjer, men de kan nog de som bor i den världsdelen svara bättre på.
Målgruppen för NZ är inte placerad här precis. :)

Priserna ovan är i alla fall riktigt bra om man jämför med vad det normalt kostar med NZ.
Auckland kostar väl i normala slängar runt 13-15.000 SEK i economy från London vilket gör att 4.500 SEK är ett kalaspris.

Inget jag ska boka själv i år men fortfarande ett bra pris.

Last edited:
Lite irriterad. Ska ju dit till våren och planerar resa för fullt nu. För några dagar sedan kostade inrikesflyget Christchurch-Auckland 99 dollar. Nu kostar det helt plötsligt 173 dollar. På alla avgångar utan prisvariation. Antar det var någon kampanj men det framgick inte direkt tydligt på deras bokningssidor.

Priserna ovan är i alla fall riktigt bra om man jämför med vad det normalt kostar med NZ.
Auckland kostar väl i normala slängar runt 13-15.000 SEK i economy från London vilket gör att 4.500 SEK är ett kalaspris.
Njae, jag prenumererar på SecretFlyings nyhetsbrev och jag tycker det är ganska ofta något kinesiskt flygbolag har resor från London till Australien/Nya Zeeland för ca 5500 SEK. Men det är kanske betydligt billigare än vad Air New Zealand brukar ta.

Mileagerun weekend till Auckland i economy vore väl nått!

#helgenärräddad

Jag skulle gärna göra det om det inte vore för att jag antar att dessa biljetter bokas i en bokningsklass som ger 25% intjäning till Eurobonus (eller ännu värre - inga, om det nu finns sådana bokningsklasser hos Air NZ).
Det gör att man bara får i storleksordningen 6000 poäng för sina 4500 SEK (och dessutom måste man positionera sig till och från London). Betydligt bättre mileage run att åka med SAS till Hong Kong alltså.

• Gilla
Reactions: Gus
Njae, jag prenumererar på SecretFlyings nyhetsbrev och jag tycker det är ganska ofta något kinesiskt flygbolag har resor från London till Australien/Nya Zeeland för ca 5500 SEK. Men det är kanske betydligt billigare än vad Air New Zealand brukar ta.

"Priserna ovan är i alla fall riktigt bra om man jämför med vad det normalt kostar med NZ. (MED, inte till)"

Du kan ju inte jämföra (enligt mig) riktiga skräpbolag med ett av världens bästa flygbolag.
https://www.lonelyplanet.com/news/2017/11/06/best-airline-2018-air-new-zealand/

Det finns ofta priser till Australien och Nya Zealand för 5-7.000kr men inte MED just Air New Zealand.
Denna deal är inte för alla vilket jag aldrig sagt, men det är en bra och billig chans att testa just Air New Zealand på en längre sträcka.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: pep
Priset verkar ju bra. Nu har jag bara flugit med NZ en gång och det var mellan London och Los Angeles men det var en ganska omständig procedur för de som skulle vidare till Auckland då de passagerarna var tvungna att gå av planet i Los Angeles och passera passkontrollen och troligen sedan passera säkerhetskontrollen för att få gå ombord på planet igen. Vi fick stå ganska länge i kö (då automaten inte tyckte om mitt pass) och bakom oss stod en del passagerare som skulle vidare och troligen fick ganska bråttom till planet när de väl var igenom formaliteterna.

Toppen