Senaste nytt

EBS -> EBG, uppdateras bokningar automatiskt?

Ja, det är väl så, inte hela världen. Vad är bench-mark för hur många dagar det normalt sett tar att få in poäng med SAS? Funderar om det borde ha slagit igenom på hemresan 3 dagar senare...
Det varierar. Den senaste tiden har det gått snabbt tycker jag, 1-2 dagar. Någon benchmark finns dock inte, ibland tar det en vecka.

Lånar tråden för en närliggande fråga. Jag är i situationen att jag kommer att nå EBG via ett par inrikes flygningar nästkommande söndag, och sedan påbörjar en nya resa dagen efter (måndag) då jag gärna skulle ha EBG status. Jag inser att mina poäng från söndagens flygning inte automatiskt kommer hinna komma in och uppdatera min status. Finns det någon erfarenhet av att kunda påskynda registrering av poäng från söndagens flygning så att status hinner ändras, eller är det bara att ge sig till tåls?

Jag skulle nog prova att komma in ändå.
Säg att du på måndag ligger på 44.800p, kan visas i appen att du flög SAS dagen innan och därmed "borde" ha passerat 45.000p (EBG). Du kan ju inte få mer än ett nej från personalen i loungen. Med lite tur kanske du får komma in ändå :)

Ja, det är väl så, inte hela världen. Vad är bench-mark för hur många dagar det normalt sett tar att få in poäng med SAS? Funderar om det borde ha slagit igenom på hemresan 3 dagar senare...

Sent dagen efter är det tidigaste jag fått in poäng. Normalt tar det 2-3 dagar upplever jag det som.

Jag skulle nog prova att komma in ändå.
Säg att du på måndag ligger på 44.800p, kan visas i appen att du flög SAS dagen innan och därmed "borde" ha passerat 45.000p (EBG). Du kan ju inte få mer än ett nej från personalen i loungen. Med lite tur kanske du får komma in ändå :)

Helt sant, det kan alltid vara värt ett försök! Och efter att ha läst en annan tråd om att vanliga business loungen stängt kanske det räcker att vara EBS månaden ut för att komma in ändå...

Har jag förstått rätt så behöver jag prata med kundtjänst så dom kan uppdatera min bokning i maj så den får min EBG status i bokningen?
Hur var det med seatblock på SAS, var det något som skedde med EBG?

Helt ny på detta med EBG, trodde aldrig att jag skulle hamna där :D

Har jag förstått rätt så behöver jag prata med kundtjänst så dom kan uppdatera min bokning i maj så den får min EBG status i bokningen?

Du kan prata med kundtjänst men enklast är nog att välja "uppdatera bonuskort" när du checkar in och då ta det nya. Ingen seatblock för EBG mig veterligen.

Jag blev guld för en dryg månad sedan ute på en resa. När jag skulle checka in på hemresan upptäckte jag att det plötsligt stod Fast Track på boardingkortet. Jag hade inte gjort något annat än att checka in som vanligt i mobilen, samma har det varit på alla resor sedan dess som var bokade innan jag blev EBG så verkar inte som att man behöver göra något särskilt.

Hur fungerar det nu för tiden? Uppdateras SAS bokningar automatiskt efter status uppgradering?
Hur är det med övriga Skyteam bolag?

Toppen