Senaste nytt

EBG/Star Alliance Gold med familjen

Har aldrig åkt med United. Hur är de jämfört med American och Delta? Förr flög jag mycket Delta, men när jag gick över till BA som primär istället för KLM/AF så har det av förklarliga skäl blivit American istället för Delta. Tycker American har en del bra grejer jämfört med Delta, men generellt känns Delta bättre. Framförallt trevligare personal och lite mer ordning kanske. American har bra läsksortiment (Sierra Mist) och om man åker 777-300 är deras Business grymt bra (samma som Deltas Airbus 3XX men fräschare färger och tyg istället för galon).

Känslan är dock att United är det sämsta av de tre stora amerikanska? Deras Business med 2+4+2 imponerar ju verkligen inte på pappret. Nu skall det bli Polaris har jag sett, men lär väl ta 4-5 år innan man kan räkna med sådana Business-stolar över Atlanten.

Finns sälert svar på detta någonstans.

Hur funkar det med Fast track och check in med familj som gold i Star Alliance? Kan man använda detta med hela familjen? Lounge vet jag kan vara svårt då det bara är en gäst som gäller :)

Hur funkar det med Fast track och check in med familj som gold i Star Alliance? Kan man använda detta med hela familjen? Lounge vet jag kan vara svårt då det bara är en gäst som gäller :)

Det har funkat bra de gånger jag rest med familjen. Även haft olika bokningsreferenser nån gång. Vid incheckning tar jag helt enkelt alla pass och går till disken, aldrig varit ens en fråga.

Vid säkerhetskontrollen har jag nån gång behövt ta fram EBD kortet och visat, och sen inga frågor därefter.

Som mest har vi varit sex vuxna personer där jag är den enda som varit *A Gold. [sambo, svärföräldrar och sambons syskon som vi reste med]

Dock tvärnej vid lounge när vi var så många vuxna. Däremot funkar det fint även i lounge när vi reser med våra två små barn. [6 månader och 3 år]

Incheck går i allmänhet bra överallt i världen om alla är på samma bokning
Fasttrack är upp till personalen / policyn, på Arlanda brukar det gå bra.
Prioboarding är endast för Guldkortsinnehavaren så där får ni dela på er ifall en vill prioboarda.

Incheck går i allmänhet bra överallt i världen om alla är på samma bokning
Fasttrack är upp till personalen / policyn, på Arlanda brukar det gå bra.
Prioboarding är endast för Guldkortsinnehavaren så där får ni dela på er ifall en vill prioboarda.
Det beror väl lite på definitionen av "prioboarda" för barnfamiljer har vl ändå prio?
Så status är inte ens nödvändigt ur den aspekten, sen vet jag inte upp till vilken ålder på barn detta anses ok.

Det beror väl lite på definitionen av "prioboarda" för barnfamiljer har vl ändå prio?
Så status är inte ens nödvändigt ur den aspekten, sen vet jag inte upp till vilken ålder på barn detta anses ok.
Vissa flygplatser säger "travel with children" och vissa säger "travel with infants and/or toddlers", i så fall endast med små barn (upp till 3 år?).

Toppen