Senaste nytt

EBG hur utnyttjar jag hotellförmånerna?

aikputte

Medlem
Dock så fick jag nej direkt hos Scandic som påpekade att man har fördelar med EBG. Så det lär inte bli en enda natt hos dem. Därefter så skickade jag även en förfrågan om status match till Best Western med mitt CC-Gold. Så jag får se om det blir grönt ljus för Dimond som jag ville ha.

I somras bodde jag och sambon på Scandic Visby, jag bokade med Scandics bonuscheck som gör ett tillägg för en extra person. Som EBG så har man förmånen "Bo 2 för 1" och efter mejlande med hotellet så fick jag billigare pris och mina förmåner.

Men nu tänkte jag bo på ett annat Scandic-hotell med bonuscheck och använda min EBG-förmån men då fick jag till svar från hotellet att om jag vill använda "2 för 1" så får jag inga Scandic-förmåner som restaurangcheck och poäng, bara 500 poäng på SAS.

I somras så fick jag alla mina Scandic-förmåner ändå.

Nu har jag istället mejlat Scandics kontor som ska få svara på min fråga för jag skulle aldrig byta bort Scandics förmåner mot 500 SAS-poäng och 100kr rabatt/natt.

Summa summarum: Det är nog bäst att lösa allt direkt med hotellen innan incheckning.
 

Coco

Medlem
I somras bodde jag och sambon på Scandic Visby, jag bokade med Scandics bonuscheck som gör ett tillägg för en extra person. Som EBG så har man förmånen "Bo 2 för 1" och efter mejlande med hotellet så fick jag billigare pris och mina förmåner.

Men nu tänkte jag bo på ett annat Scandic-hotell med bonuscheck och använda min EBG-förmån men då fick jag till svar från hotellet att om jag vill använda "2 för 1" så får jag inga Scandic-förmåner som restaurangcheck och poäng, bara 500 poäng på SAS.

I somras så fick jag alla mina Scandic-förmåner ändå.

Nu har jag istället mejlat Scandics kontor som ska få svara på min fråga för jag skulle aldrig byta bort Scandics förmåner mot 500 SAS-poäng och 100kr rabatt/natt.

Summa summarum: Det är nog bäst att lösa allt direkt med hotellen innan incheckning.

Intressant inlägg tack för det @aikputte. Jag får helt enkelt se hur jag gör med Scandic i fortsättningen. Best Western delade frikostigt ut ett Dimond för mitt Club Carlson.

Så jag får väl prioritera de förmånerna jag har fått. Men jag kommer kvartera in mig hos Scandic i Narvik. Så då är det skönt att rent praktiskt fått veta hur jag ska gå till väga.
 

Coco

Medlem
De hade nog matchat ditt bibliotekskort också. CCG står inte speciellt högt i kurs för statusmatchning över lag.

Haha nej det kan mycket väl vara sant. Jag är en novis när det kommer till premiumresande. Men BC har lärt mig otroligt mycket de senaste månaderna.
 

aikputte

Medlem
Nu har jag fått svar från Scandic;
Man får antingen välja SAS-förmåner eller Scandics så EBG-förmånerna kan man ju kasta åt skogen...
 
Toppen