Senaste nytt

EBG/EBD, vad är vitsen?

Dahl

Medlem
Jag kan inte ta ens omdöme på allvar när den personen säger att SWISS Economy är bättre än SAS Business.

Jag har flugit med SWISS både i Economy class och i Business class många gånger (34 gånger enbart med SWISS, 52 gånger om jag räknar in Swissair/Edelweiss) och jag kan garantera att SWISS Economy class är inte bättre än SAS Business class*, oavsett om det är hårdvara eller mjukvara.

Jag får sällan dålig service på SAS eller på andra flygbolag.
I och för sig är jag nöjd med enkla saker och har inte för höga krav.
Jag kräver inte att mitt glas ska vara fyllas på hela tiden (har ni problem med alkoholintag?) eller att kabinpersonalen ska komma till min plats inom fem sekunder efter jag har tryckt på call button.
Det som jag tycker dåligt med SAS är att man inte får tofflorna i Business class förutom på Tokyo linjen. Har det ändrats senaste tiden?

*SAS Business class finns endast på long haul flygningar.
Inom Europa/Norden är SAS Plus högsta kabinklassen.


Det är såklart en extrem jämförelse och således inte helt sann (*läs överdriven), men bortse från maskinerna så är SAS ljusår efter gällande service.
Jag dricker inte alkohol ombord och således förväntar mig inte påfyllning, jag använder inte call-knappen (vem fan gör det?!) Men att man tex önskar en espresso till frukosten och får en "suck" är rätt standard.
 

JohanA

Medlem
Det är såklart en extrem jämförelse och således inte helt sann (*läs överdriven), men bortse från maskinerna så är SAS ljusår efter gällande service.
Jag dricker inte alkohol ombord och således förväntar mig inte påfyllning, jag använder inte call-knappen (vem fan gör det?!) Men att man tex önskar en espresso till frukosten och får en "suck" är rätt standard.
Du borde ge denna feedback till SAS customer service istället. Då kan du dels få poäng i kompensation samt att det finns en reell chans till förändringar.
 

Dahl

Medlem
Du borde ge denna feedback till SAS customer service istället. Då kan du dels få poäng i kompensation samt att det finns en reell chans till förändringar.

Inte intresserad av kompensation, snarare dela med mig om erfarenheter så som ett forum är till för. Isch?
 

Dr. Miles

Expert
Tofflor idag till Hong Kong också. Första gången jag får på sas tror jag
Det tyder på att de har ändrat det relativt nyligen.
Jag fick inte tofflorna när jag flög med SAS i Business class till Beijing i oktober förra året.
Det är såklart en extrem jämförelse och således inte helt sann (*läs överdriven), men bortse från maskinerna så är SAS ljusår efter gällande service.
Även om vi bortser från hårdvaran förstår jag fortfarande inte vad som är så fantastiskt med servicen i SWISS Economy class, jämfört med SAS Business class.
 
Toppen