Senaste nytt

EBG bagagetaggen?

Hötorget

Medlem
Jaha. Det var ju något av en besvikelse att för klart för sig att man inte får bättre bagagehantering som EBG. Det var en av fördelarna jag sett fram emot - snabbare hantering och mindre risk att bagaget kommer bort. Får hoppas att AmEx Elite har ett bra skydd om bagaget kommer bort.
 

NotRyan

Medlem
Jaha. Det var ju något av en besvikelse att för klart för sig att man inte får bättre bagagehantering som EBG. Det var en av fördelarna jag sett fram emot - snabbare hantering och mindre risk att bagaget kommer bort. Får hoppas att AmEx Elite har ett bra skydd om bagaget kommer bort.
Utanför skandinavien brukar det fungera bra....
 

Award380

Medlem
Ok.

Ankommer ofta från Arlanda till Oslo på Söndagar, Söndag eftermiddag eller kväll och då är det mycket folk i rörelse och därför önskar jag att få mitt bagage bland de första och sedan fast track eftersom jag har kort connection tid till min flight mot Tromsö.
Byter Du flygbolag i Oslo?
 

MWi

Medlem
Jag har fått påminna om prio-taggarna 3 gånger på de 5 senaste flighterna och senaste gången fick jag kommentaren: " Funkar de där verkligen?" ...
 

trskial

Medlem
Men varje gång av de tre senaste jag gått in i det projektet så har det blivit fel och då har jag fått hämtat ut bagaget och gått genom tullen.
 
Till originalfrågan får många år sedan är mitt svar enkelt... Den sitter på för att det ibland gör liten skillnad. Viss gatepersonal ser och tvivlar inte på att du har status. Viss annan personal ser och vet att du antagligen vet vad du gör. I det avseendet hjälper det mig få en lite smidigare reseupplevelse, och hjälper sannolikt även personalen lite.

Det må inte hända superofta (vi talar inte heller några dramatiska skillnader, utan bara sånt där enkelt, tyst, icke-ifrågasättande), men tillräckligt ofta för att valet skall vara enkelt: Taggen på, utan minsta personlig information.
 

trskial

Medlem
Reste igår ARN-TOS direktflyg (SAS PLUS) och vid incheckning på ARN fick sambon och jag en priotagg. Kommer till Tromsö och bagagen börjar rulla ut och vad sker? Min sambo och de bagage vi checkade in (2 st) kom bland de fem första. Vi är båda EBS.
 

Walter

Medlem
Har en (intjänad) EBG på min ryggsäck. Stoppar in och ut den ur facket så visar den bara på flygplatsen. Har flera gånger märkt att besättningen tittar på den när jag går på. Blev EBG förra året och tycker att jag märker en klar skillnad i servicenivån. Trevligare leende när man går på. Mikelleröl letas upp. Lite småprat med Danskt CC. Bara småsaker men det märks en skillnad. En del kan säkert tillskrivas att jag själv är trevligare mot personalen eftersom jag vet att det betyder mycket.

Vill poängtera att det handlar om att vissa utmärker sig positivt. Bottennappen finns kvar...
 
Toppen