Senaste nytt

EBB till EBS...

Har haft problem med det ibland, i Bogota ville de inte släppa in mig i loungen eftersom de hävdade att de inte hade avtal med Mastercard. Till slut bad jag henne att dra kortet ändå "för att testa" och det funkade naturligtvis utmärkt.
Även i UA-loungen i Chicago har man höjt på ögonbrynen men sett Star Gold-symbolen och släppt in mig utan frågor.

Har inte fått ett "rent" EB-kort på länge, när jag blev EBD så kom baggagetaggarna med Diners.

Har haft problem med det ibland, i Bogota ville de inte släppa in mig i loungen eftersom de hävdade att de inte hade avtal med Mastercard. Till slut bad jag henne att dra kortet ändå "för att testa" och det funkade naturligtvis utmärkt.
Även i UA-loungen i Chicago har man höjt på ögonbrynen men sett Star Gold-symbolen och släppt in mig utan frågor.

Har flera gånger genom åren fått kommentaren in uniteds lounger om att de har avslutat samarbetet med Amex, och då fått påpeka att det faktiskt är *G också. Det gick åtminstone i början efter det avslutet inte heller att dra Amex kortet i deras system, eftersom den identifierade Amex-delen och inte eurobonus. Antingen fick man ta fram ett annat kort, eller så fick de knappa in ebg-numret manuellt.

Det faktum att många lounger har samarbeten direkt med kortbolag ökar säkert på förvirringen en hel del..

Det modsatte skete for mig i Aalborg Airport Lounge for ikke så længe siden. Her har de ikke en aftale med SAS Eurobonus, men med blandt andet Diners Club og KLM/Air France. Ved mit første besøg trak jeg mit co-brandede Diners Club/SAS Eurobonus kort frem, men blev afvist med en forklaring om at de ikke havde en aftale med SAS Eurobonus, og at de ikke kunne godtage mit Diners Club kort fordi det ikke var et "rent" Diners Club kort.

Jeg gjorde Diners Club medlemsservice opmærksom på dette, og forhåbentligt har de nu fået denne misforståelse ryddet af vejen.

Lånar tråden för en liknande fråga:

Jag har såväl MC som AmEx, och dessa skaffade jag när jag blev EB-medlem i höstas. Nu har jag hunnit bli såväl silver- som guldmedlem. MC har kommit i ny upplaga, men inte AmEx. Är detta vanligt?

Func

Det er mulig å bestille et rent bonuskort fra Eurobonus fra medlemssidene. Anbefales for å ungå situasjoner som over her.

Lånar tråden för en liknande fråga:

Jag har såväl MC som AmEx, och dessa skaffade jag när jag blev EB-medlem i höstas. Nu har jag hunnit bli såväl silver- som guldmedlem. MC har kommit i ny upplaga, men inte AmEx. Är detta vanligt?

Func

Ja, det verkar normalt att Amex kommer väldigt mycket senare än både mc och diners.

Toppen