Senaste nytt

EB Award resa (FCO - HND/NRT)

Panda

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Rom
  2. Var är din destination? Tokyo
  3. När vill/behöver du resa ut? 17-20 mars
  4. När vill/behöver du komma hem? Enkelresa
  5. Hur länge vill du vara borta? Enkelresa
  6. Hur många personer som skall resa? 2
  7. I vilken kabinklass? Business Class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Skyteam
  9. Vad är din budget? (per person) 173 000 Eurobonuspoang och en 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig?
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Har försökt få ihop en awardresa på följande sträcka men kommer inte riktigt i mål. Lyckas komma till KUL/CGK i business från FCO men tar stopp där. Hittar dock 2 platser om jag söker JED-CGK-HND med avgång 19 mars från JED och 20 Mars från CGK men inte om jag söker CGK-HND enskilt den 20:e mars. Är lite nu när det kommer till detta men antar det är married segments som spökar. Någon som har tips på hur jag kan komma runt detta?

Du flyger igenom för många zoner, så kommer inte gå ändå (EU, ME, SEA, EA)

2 regler du bryter: flyga genom dyrare zon & för många zoner

Last edited:
Du flyger igenom för många zoner, så kommer inte gå ändå (EU, ME, SEA, EA)

2 regler du bryter: flyga genom dyrare zon & för många zoner
Tack for svar!

Gallande dyrare zon, hur kommer det da sig att det gar att kora mellanlanding DPS pavag till NRT da jag antar DPS (SEA) gar in under en dyrare zon an NRT (EA)?

Attachments

• Screenshot 2025-01-03 144205.jpg
    Screenshot 2025-01-03 144205.jpg
    35,7 KB · Visningar: 63
Tack for svar!

Gallande dyrare zon, hur kommer det da sig att det gar att kora mellanlanding DPS pavag till NRT da jag antar DPS (SEA) gar in under en dyrare zon an NRT (EA)?
Hmm, flera agenter har sagt till mig att det systemet ska ha blockerat sådana alternativ (ska ha skett någon gång runt sept/oktober om jag minns rätt), men kanske endast skett för större hubbar? Fast det förklarar inte JED-CGK-HND... I vissa fall så är det ok ifall det är ok rutt (riktning, så inga onödiga omvägar), så kanske därför.

Så osäker där faktiskt. Det var ju några som lyckades få till det du vill under hösten men det verkade vara pga agenter som inte hade koll på de nya reglerna. Någon som bokade ICN-CGK-JED-CDG om jag minns rätt. Om du är ok med den du hittade i ekonomi, prova ringa in och be dom lägga till FCO-AMS?

Men prova ringa in och fråga ifall FCO-JED-CGK-HND är en ok rutt. Ibland låter agenterna det komma förbi ändå

Hmm, flera agenter har sagt till mig att det systemet ska ha blockerat sådana alternativ (ska ha skett någon gång runt sept/oktober om jag minns rätt), men kanske endast skett för större hubbar? Fast det förklarar inte JED-CGK-HND... I vissa fall så är det ok ifall det är ok rutt (riktning, så inga onödiga omvägar), så kanske därför.

Så osäker där faktiskt. Det var ju några som lyckades få till det du vill under hösten men det verkade vara pga agenter som inte hade koll på de nya reglerna. Någon som bokade ICN-CGK-JED-CDG om jag minns rätt. Om du är ok med den du hittade i ekonomi, prova ringa in och be dom lägga till FCO-AMS?

Men prova ringa in och fråga ifall FCO-JED-CGK-HND är en ok rutt. Ibland låter agenterna det komma förbi ändå
Intressant att hora! Jag hittade en route i Business pa utvagen och en i ekonomi pa hemvagen och agenten sa han skulle ringa upp nar han fatt in allt i samma bokning. Vantar med spanning... Om det inte gar sa har jag letat upp lite reseravalternativ men da blir det ekonomi i bada vagarna.

Intressant att hora! Jag hittade en route i Business pa utvagen och en i ekonomi pa hemvagen och agenten sa han skulle ringa upp nar han fatt in allt i samma bokning. Vantar med spanning... Om det inte gar sa har jag letat upp lite reseravalternativ men da blir det ekonomi i bada vagarna.
Fast om du får till den rutten på utvägen, så kanske den finns på hemvägen också, be dom ta en titt på det ifall det funkar då också :p

HND-CGK-JED-FCO om det är den alltså, ser att det finns den 27/28 mars

Toppen