Senaste nytt

Dyrt att ta med Infant på US Airways Award bokningar

Åt helsike!

Landade på ca 15 000 för infant + upp till 2 timmars trassel på varje flygplats!

Detta trots att infant skulle vara in lap och var inskriven i biljetten.

Jag trodde att jag kunde komma undan ett eget ticketnumber för infant men fick lära mig dena hårda vägen!

Vi åker två vuxna + 1 INF med LH till NRT i C snart. Bokad med SAS Amex 2-4-1. Det blev några tusen i skatter men jag har verkligen inte räknat med att betala något extra för INF, men när man läser det här blir man ju orolig...

Vi åker två vuxna + 1 INF med LH till NRT i C snart. Bokad med SAS Amex 2-4-1. Det blev några tusen i skatter men jag har verkligen inte räknat med att betala något extra för INF, men när man läser det här blir man ju orolig...

Med SAS och Eurobonus gäller inte ovanstående, du behöver inte vara orolig.

Det är olika regler på olika program.
Om du kunde boka er bonusresa med infant från början och betalat skatter för infanten, behöver du nog inte vara orolig.

Japan Airlines ger mig ett pris på 87 380 kronor för full fare IATA ARN-HEL-NRT-SYD i First.
10% på det blir 8 738 vilket går att leva med.

Men dom kan inte biljettera en "mixed class fare" vilket ställer till det rejält. Och jag kan inte köpa en Business Class infant ticket och låta henne flyga med oss i First Class.

Toppen