Notveryfrequent
Medlem
Efter en tupplur i ett av sovbåsen, som för övrigt inte är allt för fantastiska, på Air Chinas BusinessClass Lounge i den internationella terminalen Pekings flygplats var jag sugen på en dusch. Gick som vanligt och pratade med personalen i disken, vilket jag även gjorde när jag ville duscha på utresan. Efter en relativt kort konversation på "chinglish" fick jag reda på att jag inte fick använda dem. När jag undrade varför var det enda svaret, "-Broken" och de hänvisade mig till de offentliga duscharna en trappa ner.
Jag gick då för att spana in de inte alltför fräscha duscharna som alla kan använda. jag passade även på att under den rundturen gå förbi Air China förstaklass lounge. Där förklarade jag läget att jag behövde duscha och att duscharna inte gick att använda i deras C lounge. Här blev jag till en början faktist nästintill chockad då det inte blev ett "First Class only" svar utan att de faktist verkade relativt hjälpsamma till skillnad från deras kollegor i den andra loungen. Men... även dessa duschar var trasiga. Konstigt att ett helt flygbolag får slut på fungerande duschar på deras hemmabas.
Gick tillbaka till C loungen och bad dem att fixa handukar, även detta var svårt men efter en kvart kunde jag gå och ta min dusch utan varken schampoo eller tvål.
Då jag gått in på status och inte C biljett var jag mest besviken och förundrad. Annars hade jag precis som en annan kille blivit lite små sur då jag kanske betalt extra pengar för att åka C och få tillgång till dusch.
Okej det var klagomålen från min sida, nu till frågan
-Står det officiellt någonstans vilka faciliter som finns på loungerna?
Har bara hitta typ loungebuddy.
Är det någon idé att framföra sitt missnöje till flygbolaget? Till CA eller SK isf?
Jag gick då för att spana in de inte alltför fräscha duscharna som alla kan använda. jag passade även på att under den rundturen gå förbi Air China förstaklass lounge. Där förklarade jag läget att jag behövde duscha och att duscharna inte gick att använda i deras C lounge. Här blev jag till en början faktist nästintill chockad då det inte blev ett "First Class only" svar utan att de faktist verkade relativt hjälpsamma till skillnad från deras kollegor i den andra loungen. Men... även dessa duschar var trasiga. Konstigt att ett helt flygbolag får slut på fungerande duschar på deras hemmabas.
Gick tillbaka till C loungen och bad dem att fixa handukar, även detta var svårt men efter en kvart kunde jag gå och ta min dusch utan varken schampoo eller tvål.
Då jag gått in på status och inte C biljett var jag mest besviken och förundrad. Annars hade jag precis som en annan kille blivit lite små sur då jag kanske betalt extra pengar för att åka C och få tillgång till dusch.
Okej det var klagomålen från min sida, nu till frågan
-Står det officiellt någonstans vilka faciliter som finns på loungerna?
Har bara hitta typ loungebuddy.
Är det någon idé att framföra sitt missnöje till flygbolaget? Till CA eller SK isf?