Senaste nytt

Dufry, som äger 2.200 flygplatsbutiker, lanserar loyalitetsprogram

Kreditering från Avolta (f.d. Dufry) till systerbolaget Iberia funkar för mig. Helt säker på att det funkar vid inköp i UK (= den omvända situationen jämfört med dig), tror att det även funkar i Spanien.

Brukar du scanna QR koden?
Jag förbokat med mitt Avolta konto och antagit att det räcker, men det kanske inte gör det.

Jag förbokat med mitt Avolta konto och antagit att det räcker, men det kanske inte gör det.
Jag scannar alltid koden. Har sällan hittat något som är intressant att förboka på LHR, och det brukar dessutom bara vara 10% rabatt, samma som "walk-in"-rabatten jag har med kortet. På ARN förbokas/förbokade jag oftare p.g.a. 15%-20% förbokningsrabatt. (Jag flyger inte längre lika ofta ARN-LHR eftersom jag inte längre jobbar "over there". Även på LHR brukar jag scanna kortet för säkerhets skull.

Jag upptäckte att det inte räckte enbart att förboka när jag handlade på Arlanda. Rabatten funkade men jag fick inga poäng. Enligt kundtjänst skulle jag ha behövt skanna QR-koden också.

Jag scannar alltid koden. Har sällan hittat något som är intressant att förboka på LHR, och det brukar dessutom bara vara 10% rabatt, samma som "walk-in"-rabatten jag har med kortet. På ARN förbokas/förbokade jag oftare p.g.a. 15%-20% förbokningsrabatt. (Jag flyger inte längre lika ofta ARN-LHR eftersom jag inte längre jobbar "over there". Även på LHR brukar jag scanna kortet för säkerhets skull.

I Spanien är det 20% ibland 40%, t.ex. nu.

1774602313546.png

I Spanien är det 20% ibland 40%, t.ex. nu.

Visa bifogad bild 173893

Tog en snabb kik, men det är ju inte många produkter detta gäller?
T&C va rätt så otydligt förutom när det kom till tobak, "gäller vissa varor"
Jahapp, hittade ingen alkohol i Alicante som va 40% på, fanns några skräpviner som va 30% på.

Tog en snabb kik, men det är ju inte många produkter detta gäller?
T&C va rätt så otydligt förutom när det kom till tobak, "gäller vissa varor"
Jahapp, hittade ingen alkohol i Alicante som va 40% på, fanns några skräpviner som va 30% på.

Jag kikade på dessa tre, de får man 40% på.
(Du ser inte rabatten förrän du lägger produkten i shoppingvagnen,
och om något redan är rabatterat får man inte 40% i stället för 10-30%)

Toppen