Senaste nytt

Dubbla/trippla poäng Nordic Choice MC dec 2022 (+guld direkt)

JoelG

Medlem
Hmm om man betalar för sin vistelse genom appen, borde inte det räknas som att man gör ett köp hos Nordic Choice hotels? Och därmed få trippla poäng? = 0.9 poäng per krona?
 

Protein48

Medlem
Hmm om man betalar för sin vistelse genom appen, borde inte det räknas som att man gör ett köp hos Nordic Choice hotels? Och därmed få trippla poäng? = 0.9 poäng per krona?
Jo, det ska räknas som trippla poäng. Om du inte fått korrekt poäng så är det bara att skriva till kundtjänst. De brukar vara snabba på att korrigera.
 

pedantic

Medlem
Någon som vet vad som gäller för avbokningsreglerna (har nu att det är avbokningsbart till sista dagen under julen) om man förbetalar för ett bokning i appen?
 

intuition

Medlem
Hmm om man betalar för sin vistelse genom appen, borde inte det räknas som att man gör ett köp hos Nordic Choice hotels? Och därmed få trippla poäng? = 0.9 poäng per krona?
Ja, det borde. Men det fungerar inte så. Betalningen i appen processas av någon partner och NC har inte (hade inte senast jag gjorde det iaf) något process för att automatiskt detektera att de betalningarna är "köp hos Nordic Choice". Man får helt enkelt klaga till kundtjänst som manuellt rättar till.

Eller helt enkelt undvika att betala med appen just vid de här kampanjerna och betala i receptionen istället.
 

intuition

Medlem
Någon som vet vad som gäller för avbokningsreglerna (har nu att det är avbokningsbart till sista dagen under julen) om man förbetalar för ett bokning i appen?
Nu vet jag inte om du har någon speciell bokning, men avbokningsreglerna brukar inte styras av betalsättet.

När jag bokar med "club price" har jag ( silver-medlemmar och uppåt) fri avbokning till 21.00 ankomstdagen.

Jag har nog bara avbokat en gång efter att ha förbetalt en bokning med club price - det var lite struligt med returen. Fick kontakta kundservice om att få pengarna returnerade. Återigen, troligen för att betalning i appen sker via en partner och inte direkt med hotellet.
 
Toppen