Senaste nytt

Dubbla poäng till Medelhavet

Tror ni det gäller även om man inte flyger direkt? Dvs att Stockholm-Oslo-Barcelona-Oslo-Stockholm också ger dubbla poäng?

Du må fly direkte på en av de kvalifiserende rutene for å få doble poeng. Er du svensk EB-medlem vil du ikke få doble poeng på OSL-BCN-OSL.

c2499d18b5df4ca96c013a850e7fa094.png

Du må være på en av direkterutene for ditt aktuelle medlemsland for å få doble poeng. Sånn sett er dere svensker heldig, som har mulighet for reise både fra ARN og CPH til en rekke destinasjoner. Jeg er stuck og må via OSL...

Ja, jag är förstås inte 100% säker, men det står ju selected destinations och ingenting om direktflyg eller mellanlandningar. En svensk som reser från Arlanda till Barcelona bör få poäng som jag tolkar reglerna.

Då var man inbokad den 6e juli, ARN-ATH-CPH-ARN
Förhoppningsvis kickar både julkalender och denna kampanj in :)

Ja, jag är förstås inte 100% säker, men det står ju selected destinations och ingenting om direktflyg eller mellanlandningar. En svensk som reser från Arlanda till Barcelona bör få poäng som jag tolkar reglerna.
Det er snakk om direktefly her. Slik har det vært i alle år, og slik vil det nok fortsette å være. :)

Det er snakk om direktefly her. Slik har det vært i alle år, og slik vil det nok fortsette å være. :)
Ja det är möjligt. Men fortfarande står det ingenstans att det bara gäller direktflyg utan det står bara om de olika destinationerna. Om jag söker på en resa ARN-BCN får jag upp en rad alternativ och vissa är direkt och andra med mellanlandning.

Skickade ett mail till SAS om detta med vilket land man är medlem i. Här är svaret jag fick:

Medlemmar som har anmält sig till kampanjen får dubbla poäng på
alla sträckorna oavsett vilket land de är medlem i.

Man ska alltså få dubbla poäng oavsett om man reser t ex ARN-BCN eller ARN-OSL-BCN. Tror dock man endast får dubbla poäng för segmentet till/från BCN, ej ARN-OSL.

Skickade ett mail till SAS om detta med vilket land man är medlem i. Här är svaret jag fick:

Man ska alltså få dubbla poäng oavsett om man reser t ex ARN-BCN eller ARN-OSL-BCN. Tror dock man endast får dubbla poäng för segmentet till/från BCN, ej ARN-OSL.
Hvorfor står da enkelte destinasjoner fra CPH både for danske og svenske medlemmer? :confused:

Jeg stoler ikke helt på det svaret du fikk, skal jeg være ærlig.

Hvorfor står da enkelte destinasjoner fra CPH både for danske og svenske medlemmer? :confused:

Jeg stoler ikke helt på det svaret du fikk, skal jeg være ærlig.

Det beror antagligen helt enkelt på att många Sydsvenskar har sin närmsta större flygplats i Danmark och inte i Sverige.

Aalborg kan kanske med lite god vilja sägas ligga nära Sverige (främst för Halläningarna) men Billund vete fasen om jag skulle klassificera vare sig som större flygpats eller nära Sverige...

Heisann!

Jeg reiste fra Oslo - Barcelona (SAS Plus) etter å ha meldt meg på denne kampanjen. Jeg har kun fått 10 000 poeng,
men dette var jo basispoengene. Har noen andre fått 20 000 poeng for gjennomført reise med denne kampanjen?

Toppen