Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Eurobonus Mastercard 15-17 mars, 2019

Ringde dem och snyftade lite så blev jag tillagd manuellt i kampanjen :cool:

Fråga, ska vara i Finland den helgen, får man mer poäng utomlands? På deras hemsida under kort-info står det 15-25 p får man med kortet men hittar inga specifikationer riktigt...

Jag ringde till SAS och frågade, dem hänvisade mig till SEB MC. Jag ringde till SEB MC och frågade då sa dem att jag skulle skicka meddelande i appen, jag sa att jag redan hade skickat meddelande via appen men ej fått något svar ännu, då sa han att dem kanske hade fullt upp och skulle svara mig när dem har tid. Så jag får väl sitta snällt och vänta, problemet är ju att kampanjen går ut i morgon. :/

OT: Som sagt, månadens EB-poäng har oftast kommit in väldigt snabbt vid månadsskiftet, men i deras kommunikation på hemsidan ska poängen finnas tillgängliga på ens EB-konto den 10:e varje månad.

---
  • Du ser poängen på ditt EuroBonus-konto den 10:e varje månad.
---
OT: Har också noterat att det ”draggar” i relation till vad man är van vid, även om man får det innan utlovat datum så känns det ju sent pga att de vart så snabba innan!

Men det är klart, 10e gäller, först efter det kan man vara missnöjd.

Angående det, nu är jag väldigt OT men behöver veta.

Jag har kval period 1Maj-30April, kan jag räkna med Aprils 1000p för att kvala in på EBG tro?
Är hemskt nära på 40k poäng, så frågan är om jag kan spara en tusing på att köpa de sista eller ej? Vill ju inte komma in på 44k och bli EBS 2019.

On topic: Fann mailet i skräpposten, tryckte på länken och är nu anmäld för kampanjen! Tack BC för påminnelsen (y)

Jag ringde till SAS och frågade, dem hänvisade mig till SEB MC. Jag ringde till SEB MC och frågade då sa dem att jag skulle skicka meddelande i appen, jag sa att jag redan hade skickat meddelande via appen men ej fått något svar ännu, då sa han att dem kanske hade fullt upp och skulle svara mig när dem har tid. Så jag får väl sitta snällt och vänta, problemet är ju att kampanjen går ut i morgon. :/

Jag blev också runtbollad. Pratade med SAS MC, de hänvisade till SAS, SAS hänvisade tillbaka.
I slutändan var det alltså SAS MC som la till mig manuellt MEN det krävdes att personen jag pratade med "hörde" med nån kollega som hade bättre koll och la till mig manuellt.

OT: Har också noterat att det ”draggar” i relation till vad man är van vid, även om man får det innan utlovat datum så känns det ju sent pga att de vart så snabba innan!

Men det är klart, 10e gäller, först efter det kan man vara missnöjd.

Angående det, nu är jag väldigt OT men behöver veta.

Jag har kval period 1Maj-30April, kan jag räkna med Aprils 1000p för att kvala in på EBG tro?
Är hemskt nära på 40k poäng, så frågan är om jag kan spara en tusing på att köpa de sista eller ej? Vill ju inte komma in på 44k och bli EBS 2019.

On topic: Fann mailet i skräpposten, tryckte på länken och är nu anmäld för kampanjen! Tack BC för påminnelsen (y)
Mina 1000 EB status brukar komma i början av månaden. I februari kom dom den 1/2, denna månad verkar dom släpa då dom inte kommit än. Alltid farligt att ligga så precis på gränsen. Kanske kan vara skönt att slippa oroa sig och fixa 1000 status på annat sätt. Bara du som kan avgöra.

Jag blev också runtbollad. Pratade med SAS MC, de hänvisade till SAS, SAS hänvisade tillbaka.
I slutändan var det alltså SAS MC som la till mig manuellt MEN det krävdes att personen jag pratade med "hörde" med nån kollega som hade bättre koll och la till mig manuellt.

Tack Chronomaster! Jag har skickat meddelande till dem igen och hoppas att få svar denna gången :p

Mina 1000 EB status brukar komma i början av månaden. I februari kom dom den 1/2, denna månad verkar dom släpa då dom inte kommit än. Alltid farligt att ligga så precis på gränsen. Kanske kan vara skönt att slippa oroa sig och fixa 1000 status på annat sätt. Bara du som kan avgöra.
De brukar komma 2:e till 7:e varje månad men bakdateras till den 1:a-3:e

Jag har inte heller fått något mejl denna gång. Ringde kundservice och identifierade mig med mobilt bankID, och då sa personen jag pratade med att så länge jag e-postade via appen i inloggat läge (så det blir säkert meddelande) skulle det inte vara några bekymmer att vara med i kampanjen. Återstår att se.
Fick svar från Mastercard att de lagt till mig manuellt i kampanjen. Så det verkar funka via säkert medddelande i appen till dem.

Jag skickade meddelande igår, ringt idag och skickade meddelande idag igen men fortfarande inget svar.....Hm...

Toppen