Senaste nytt

Dubbla poäng SAS Eurobonus Mastercard 15-17 mars, 2019

Alla tidigare kampanjer har jag fått mail på men inte denna, har kollat skräpposten också. Antar att jag får ringa och kolla med dom

Bokstavligt talat som ett brev på posten, nu när 9 st biz på SAS ska bokas till nästa år:). Gäller bara att ha is i magen och vänta till den 15:e.

Kanske behandlat förr, ber om ursäkt isf... går det lyckas med timingen så Billhopbetalningarna dras de här dagarna eller är det för osäkert?

En välkommen kampanj! Och så kommer äntligen Curve-kortet till verklig nytta till slut.

Kanske behandlat förr, ber om ursäkt isf... går det lyckas med timingen så Billhopbetalningarna dras de här dagarna eller är det för osäkert?
Bara att lägga in dem x dagar från kampanjen, där x = antal dagar betalningen normalt tar (MC 2 dagar/AmEx 4 dagar för Billhop om jag inte minns fel). Kanske värt att ha en dags marginal just in case.

Har du Curve så kan du också lägga in Billhop-betalningarna på ett annat kort via Curve när som helst från och med imorgon, för att sedan ändra över till SAS MC under kampanjhelgen med Curves "back in time"-funktion. Lite meckigare dock, men gör att du kan få in fler potentiella inköp under kampanjen.

Edit: @Magnus Lindskog verkar ha ett bra och bekräftat system så kör på det om Curve saknas.

Last edited:
Lägger du t.ex. in betalningarna på fredagen o väljer att de ska betalas snabbast möjligs så dras pengarna samma dag o därmed korrekt för den dubbla bonusen.
Jag har lyckats med det varje gång tidigare.

Nu har jag visserligen mitt AMEX kopplad, men det borde vara samma sak med Mastercard. En liten sammanställning:

Betaldatum Draget på Amex
2019-02-07 2019-02-01
2019-02-28 2019-02-22
2019-01-23 2019-01-17
2019-01-18 2019-01-14

Det ser ut som om det dras från kortet 4 vardagar innan, så om man lägger in räkningarna för betalningarna 21 mars så borde det blir rätt!

EDIT: Om man kan lägga in samma dag för direkt dragning som @Magnus Lindskog skriver så känns det säkrare.

Har du Curve så kan du också lägga in Billhop-betalningarna på ett annat kort via Curve när som helst från och med imorgon, för att sedan ändra över till SAS MC under kampanjhelgen med Curves "back in time"-funktion. Lite meckigare dock, men gör att du kan få in fler potentiella inköp under kampanjen.

Tänk dock på att transaktionerna som ska flyttas via ”go back in time” inte får överstiga £1000, vilket det lätt blir från Billhop om man har samma datum på flera fakturor som då klumpas ihop.

Toppen