Senaste nytt

Dubbla poäng på resor med SAS 11/4 – 10/6

Kampanjen gäller ARN-CPH, ARN-OSL, CPH-OSL

Känns ju tyvärr som en rätt så meningslös kampanj i så fall eftersom det handlar om så pass få poäng på dessa sträckor ändå. Det är givetvis trevligt för de som ändå tänkt åka då, men tror knappast att den lär locka särskilt många extra bokningar.

Jag tror SAS gör det här medvetet, dvs har luddiga villkor, för att så många som möjligt ska bli lurade. Om de lurade sedan klagar kan SAS bara säga, "skyll dig själv som inte läste villkoren ordentligt".

Man kan ju fråga sig vad man egentligen skulle ha för rättigheter här. Baserat på texten i mailet som gått ut så låter det ju som att det borde gälla alla resor som har sitt ursprung eller destination is ARN/OSL/CPH, så länge man inte tittar på bilden. Har inte lyckats hitta några faktiska villkor för kampanjen heller.

Varför vill SAS få fler att boka just dessa sträckor? Kampanjen verkar rätt poänglös (no pun intended).
Det är väl i stort sett bara affärsresenärer på de sträckorna och därför kan SAS sälja biljetterna dyrt. Så, kampanjen har flera syften:
1. Premiera affärsresenärerna (det är tack vare dessa som SAS fortfarande existerar).
2. Premiera någon annan som väljer att köpa en relativt dyr biljett (troligtvis dyrare än både SJ, BRA och Norwegian) på någon av sträckorna.
3. Lura de som trodde att det gällde alla SAS-flyg till/från Köpenhamn/Stockholm/Oslo.

Ylva på SAS-chatten meddelar att:
Kampanjen gäller endast för de som har anmält sig för kampanjen. gäller för biljetter som är bokade 26 mars-8 april med resdatum mellan 11 april-10 juni. Kampanjen gäller ARN-CPH, ARN-OSL, CPH-OSL . Sedan finns det också en kampanj där man kan tjäna dubbla poäng mellan ARN-OER; Bokningsperiod 6 mars-5 april; resdatum 8 april-31 maj (denna behöver man inte anmäla sig till)

Jag fick ett annat svar, när jag chattade med en annan representant (döljer namnet) från SAS:

"XXX- Hur kan jag hjälpa till?

Du skrev: Hej XXX

XXX: Hej

Du skrev: Det kom idag en kampanj angående dubbla poäng för resor till/från Köpenhamn

Du skrev: Jag har sedan tidigare bokade resor till Köpenhamn, dvs sedan innan kampanjen.

Du skrev: Kommer även dessa resor att ge dubbla poäng?

XXX: Ja så länge man registrerar sig på länken man fick.

Du skrev: Vad bra! Registrerat mig har jag gjort via länken. Så det är tillräckligt för att även tidigare bokade resor ska omfattas av kampanjen?

XXX: Ja det räcker.

Du skrev: Finemang! Tack så mycket för hjälpen.

XXX: Ha en trevlig dag

Du skrev: Tack detsamma

XXX: Hej då

XXX .Tack för att du chattat med oss! Välkommen åter!"

Bemärk att jag återupprepade min frågeställning, för att undanröja eventuellt missförstånd.

Vad tycker ni andra? Bör man kontakta SAS igen?

Vad tycker ni andra? Bör man kontakta SAS igen?
Det finns bara ett sätt at veta -- vänta tills efter att resorna är genomförda och se hur det gick. Att kontakta SAS igen kommer knappast ge bättre svar (möjligen ett annat, men lika tillförlitligt).

En annan bra variant brukar vara att hålla koll på BC och vänta tills första personen rapporterar in :) Det är ju ofta någon annan som hinner före.

Det finns bara ett sätt at veta -- vänta tills efter att resorna är genomförda och se hur det gick. Att kontakta SAS igen kommer knappast ge bättre svar (möjligen ett annat, men lika tillförlitligt).

En annan bra variant brukar vara att hålla koll på BC och vänta tills första personen rapporterar in :) Det är ju ofta någon annan som hinner före.

Fast nu ska ju de extra extrapoängen inte postas förrän kampanjen är slut, och alldeles oavsett så är ju bokningsperioden innan flygperioden så hade varit för sent för att göra något åt det ändå.

Men poängsumman är ju så liten att om man kan boka om utan extra kostnad så är det väl bara att boka om - och om man INTE kan boka om utan kostnad (ombokningsavgift eller att priset gått upp sedan bokningstillfället) så motiverar troligen inte poängen merkostnaden.

Edit: Och det jag vill ha sagt med det sista är att det spelar ändå ingen roll om det gäller bokningar från före 26 mars - åtgärd är antingen kostnadsfri (och då är det väl lika bra att göra den) eller inte värd att göra alls oavsett det verkliga svaret på frågan.

Vore intressant att se om det står "Till Oslo och Stockholm" på danskarnas utskick (om det finns ett sådant).
upload_2018-3-26_18-11-49.png

upload_2018-3-26_18-12-4.png

Kul med bra deal! Passar mig kanon med ett gäng resor just i den perioden faktiskt, och de flesta via ARN. Men högst oklar kampanj dock.
Min fråga till er är, jag har inte fått något mail om detta? Är EBG?
Någon som vill dela med sig länken för att anmäla mig eller gäller detta inte för alla tro?

Hej!

Har någon möjlighet att skicka länken för registrering? Jag verkar inte ha fått infon i mailboxen.

Med vänlig hälsning,
/R

Toppen