Senaste nytt

Dubbla poäng med SAS Mastercard 22-24 november

Och ännu en gång verkar inte dubbla poäng-kampanjen fungerat för mig. På alla mina köp den 22-24 november står bokföringsdag den 25:e. :mad: Även en taxiresa kl 0500 den 22:e bokfördes som den 25:e. Så trött jag blir...

Samma för mig. Handlade en massa prylar på nätet i Fredags men bokföringsdag igår så dom extra poängen ser man inte röken av. Tror SEB MC vet om detta och därför kör dessa kampanjer på helger.

Det var samma sak förra gången och några ventilerade hur missnöjda de var och sen fick de trots allt poängen precis så som det var menat.
Självklart är det oerhört dåligt om det blir fel med detta, men innan man faktiskt har fått poängen så är det bara att sitta lugnt i båten och vänta.

Samma för mig och ser likadant ut för SJ-kortet (samma bank och plattform) som hade kampanj den 23:e. Men utgår från att SEB/MC skiljer på Datum och Bokfört.

Diners har däremot bara en kolumn för datum och där klickade alla köp in på rätt dag.

Beror inte detta på om det är så att köpet bokförs direkt eller om någon person måste göra något med ordern först innan den faktiskt bokförs mot kortet, vilket ofta är fallet på t ex onlineköp. Typ ordern är "mottagen" fram till måndag morgon när någon trycker "accepterad och redo för leverans".

Och ännu en gång verkar inte dubbla poäng-kampanjen fungerat för mig. På alla mina köp den 22-24 november står bokföringsdag den 25:e. :mad: Även en taxiresa kl 0500 den 22:e bokfördes som den 25:e. Så trött jag blir...

Om du loggar in och tittar på sidan hos SEB så räknar de alltid en kolumnen med dag köpet gjordes och inte kolumnen med bokföringsdag som jag misstänker att du tittar på.

Jag gjorde lite av ett experiment här. D v s jag köpte en dator på Webhallen (via SAS-sidan) på lördagen, och hämtade/betalade den på söndagen. Det ska bli spännande att se om jag får några poäng, och i så fall vilka.

Det känns som vi diskuterar samma sak varje gång efter dubbla poäng kampanj...
Så länge du har genomfört köpet under kampanjperiod bör du kunna få dubbla poäng.

Samma problem som med att man inte får poäng från hyrbilsföretagen. Förra julen var det ju 3000 EBP med Hertz + de vanliga EBP enl. trappan. Har inte sett röken av mer än 500 Hertz EBP förra året fast jag fått mai l från Hertz att de är på väg in på kontot... SAS kundtj svarar inte heller (fast jag är EBG).
Per

Verkar ha fungerat i systemen, jag fick poäng insatta/kvar till nästa period som matchar inköpen 22-24/11.

Toppen