Senaste nytt

Dubbla poäng Med SAS Eurobonus Mastercard 11-13 och 18-20 December 2020

Har använt det i många år. Bara ett lån nånsin som gått delinquent/default för mig (men det var också för ett högrisk-initiativ som jag tänkte från början att det är extra risky). Men Kiva tror jag publicerar uppdaterad statistik löpande.

Inga problem att få ut pengar från Kiva när betalningarna kommit tillbaka.

Har också använt Kiva under många år, har aldrig tagit ut pengar därifrån så det kan jag inte svara på, det får snurra runt inne i Kiva.

För mig ligger "amount lost" under 2%.

Olyckan man känner när man på eftermiddagen upptäcker att att fysiska stället man tänk betala ~30k har stängt fredagar (och alla helger) tack vare Covid 19 är inte av denna värld.. :)

Indeed - fått iväg en betalning på 35k för laddbox med installation (de tog kort så skönt att slippa Betalo :) ), nu är det ny MacBook Air M1, vinterdäck, 320k hiltonpoäng, avbetalning av CSN som står på tur... Kommer nog inte rymmas inom kreditutrymmet så bra med en chans till nästa vecka :)

Blev ju bra detta. Fick ytterligare 25 poäng per hundring för däcken via sas webbshop. :)

Apple har dock inte dragit något så istället för att ha 500 kvar har jag 14 000 kvar. Frågan är när de drar dessa, har skickat in en betalning till kortet så det fylls på under måndagen - funderar på om jag kan fortsätta spendera dessa 14 000 under helgen (räcker ganska precis till hiltonpoängen jag nämner i det citerade inlägget)....

Har också använt Kiva under många år, har aldrig tagit ut pengar därifrån så det kan jag inte svara på, det får snurra runt inne i Kiva.

För mig ligger "amount lost" under 2%.

Kan sälla mig till de som använt Kiva i några år (jag började faktiskt efter tips här på BC). Jag räknar det som ren välgörenhet, dvs pengar jag inte räknar med att få tillbaka. Skillnaden mot det jag ger till t.ex. Rädda barnen eller Läkare utan gränser eller liknande, är att med Kiva så kommer en stor andel av pengarna tillbaka på kontot med tiden, så man kan låna ut samma pengar många gånger om (varje gång försvinner en liten del i administration osv. (vilket är väldigt transparent), så det räcker inte för evigt, men om man fyller på med lite extra varje år så ökar det ständigt).

Toppen