Senaste nytt

Dubbla poäng med ditt Mastercard 23 till 25 februari 2024!

Stenberg

Medlem
Är det någon här som vet vilka klockslag som gäller för dubbelpoänghelg?

Jag gjorde en hotellbokning runt 00:30, natten till fredag.

Köpet tycks dock ha blivit registrerat på torsdagen och jag har bara fått en omgång poäng.

Beror på var i världen debiteringen görs, inte var du sitter fysiskt. Så gör du köpet i Sverige 00.30 på fredag morgon men debiteringen sker i t.ex. London så sker det 23.30 torsdag kväll = inte dubbla poäng.

Det låter hyfsat rimligt.

Följdfråga blir då: Vet man i vilken världsdel Scandic gör sina debiteringar?

Man skulle ju tro att Borås Plaza (och det mesta av Scandics verksamhet) hörde hemma i samma tidszon som Sverige.

Idag fick jag svar på den första frågeställningen från SAS MC (SEB) kundtjänst. (Jag skickade frågan till dem i fredags innan jag vände mig hit.)

De kunde se att köpet var gjort i fredags och har lagt till dubbelpoängen manuellt. Man tackar!

Nu återstår bara att se om jag får något svar från Scandic angående vilken världsdel/tidszon de debiterar i. ;)
 

adhoc76

Medlem
Hur är det med Hilton "Advance purchase" rates? Om jag läser finstilt låter det som att det görs en reservation vid bokningstillfället, men vet man när kortet faktiskt debiteras?
(Dvs fungerar det att betala en framtida vistelse idag med 2x poäng på SAS MC)
Hade exakt det scenariot, med Hilton både vid denna kampanj och vid den föregående. Vid den förra gjordes, som du säger, reservationen inom kampanjtiden men den efterföljande betalningslänken och därmed dag för belastning av kortet utanför kampanjperioden. Jag skickade påpekande om detta till kundtjänst och de var schyssta och lade in dubbla poäng manuellt. Under kampanjen i helgen reserverade jag fredag och fick betalningslänken på lördag, så inga problem kopplat till kampanjen den här gången. Det är f ö samma problematik med vissa köp via Amazon, där det ligger som ”utgråat” och faktiskt transaktionsdatum riskerar att hamna utanför kampanjperioden. Även inköp från Amazon hanterade kundtjänst manuellt i efterhand sist det begav sig.
 

M.K

Medlem
Lång telefonkö idag men fint att de ringer upp. Jag har en del utlandsköp i fredags som reggades först måndag. Naturligt det med deras avgifter för valuta men gäller att följa med på detta i samband med kampanjer.

Lätt att kanske mista tusentals poäng annars helt i onödan!

Edit. De ringde upp och ordnade direkt nu :)
 
Last edited:

jsn

Medlem
Har kontaktat dem via SEBs inloggade sida för kortet, får se när de återkommer.
Gjorde ett online-köp hos Jula i söndags, och det registrerades i appen som gjort den 25/2. Har fått flera mail från Jula, och kvittot från Jula säger att köpet gjordes 2024-02-25 16:12:08.
Idag har det köpet förflyttats till den 26/2 hos SEB och jag har bara fått en uppsättning poäng.
Jag har aldrig varit med om något liknande från SEB. Känns som märklig slump om första gången det inträffar skulle vara när det medför att jag går miste om en del EB-poäng... (Hos Nordea har ffa bränsleköp på Preem automatstationer kunnat glida ett par dagar, men då har det stått "preliminärt" i appen.)
 

LKR

Medlem
En kort fråga: Hur många poäng får man med poänghelg om man köper presentkort hos SAS med MC SAS Premium? Är det samma sak som att köpa flygresor?
Jag hade samma fundering, köpte presentkort i söndags och idag kom poängen. Tyvärr bara 15+15 per 100kr. Hade hoppats (och trott) på 25+25, men men.
Nu vet vi det till nästa dubbelpoängshelg!
 

mha321

Medlem
Jag hade samma fundering, köpte presentkort i söndags och idag kom poängen. Tyvärr bara 15+15 per 100kr. Hade hoppats (och trott) på 25+25, men men.
Nu vet vi det till nästa dubbelpoängshelg!
Har de ändrat där tro? Jag har för mig att det tidigare stod att det gällde alla köp på sas.se men nu står det explicit flygbiljetter. Betyder det att man inte längre får 25 poäng på saker som biobränsle eller uppgraderingar heller?
 
En kort fråga: Hur många poäng får man med poänghelg om man köper presentkort hos SAS med MC SAS Premium? Är det samma sak som att köpa flygresor?

Jag hade samma fundering, köpte presentkort i söndags och idag kom poängen. Tyvärr bara 15+15 per 100kr. Hade hoppats (och trott) på 25+25, men men.
Nu vet vi det till nästa dubbelpoängshelg!
EuroBonusshoppen drivs av Awardit CLS AB som driver shoppar för många lojalitetsprogram. När du handlar där så handlar du inte av SAS utan av en extern aktör som driver en shop i EuroBonus namn.
 

mha321

Medlem
EuroBonusshoppen drivs av Awardit CLS AB som driver shoppar för många lojalitetsprogram. När du handlar där så handlar du inte av SAS utan av en extern aktör som driver en shop i EuroBonus namn.
Presentkort på sas går inte genom Eurobonus shoppen, de går från sas.

Du tänker på typ zupergift och liknande, det är något annat och mycket riktigt från awardit.
 

toer00

Medlem
Kort fråga, - börjar se fram emot dubbla poäng i maj...brukar det inte dyka upp en dubbelhelg i slutet av maj? Har för mig att de varit så de senaste åren?Dags att planera i årets bilinköp.. ;). har vi någon statistikbitare som minns detta?
 
Toppen