Senaste nytt

Dubbla poäng med ditt Mastercard 23 till 25 februari 2024!

Stenberg

Medlem
Är det någon här som vet vilka klockslag som gäller för dubbelpoänghelg?

Jag gjorde en hotellbokning runt 00:30, natten till fredag.

Köpet tycks dock ha blivit registrerat på torsdagen och jag har bara fått en omgång poäng.
 

MrRob

Medlem
Är det någon här som vet vilka klockslag som gäller för dubbelpoänghelg?

Jag gjorde en hotellbokning runt 00:30, natten till fredag.

Köpet tycks dock ha blivit registrerat på torsdagen och jag har bara fått en omgång poäng.

Beror på var i världen debiteringen görs, inte var du sitter fysiskt. Så gör du köpet i Sverige 00.30 på fredag morgon men debiteringen sker i t.ex. London så sker det 23.30 torsdag kväll = inte dubbla poäng.
 

Stenberg

Medlem
Beror på var i världen debiteringen görs, inte var du sitter fysiskt. Så gör du köpet i Sverige 00.30 på fredag morgon men debiteringen sker i t.ex. London så sker det 23.30 torsdag kväll = inte dubbla poäng.
Det låter hyfsat rimligt.

Följdfråga blir då: Vet man i vilken världsdel Scandic gör sina debiteringar?

Man skulle ju tro att Borås Plaza (och det mesta av Scandics verksamhet) hörde hemma i samma tidszon som Sverige.
 

GOTBound

Medlem
Ett välplanerat inköp av ny soffa idag; 10 200 poäng rakt in på EuroBonus kontot.

Försäljaren lyfte på ögonbrynen när jag ville betala hela soffan och inte bara handpenningen idag;
- Ja, jag vill betala för hela soffan idag och inte bara handpenning även om det är leverans i maj…

@Mrs. GOTBound var fullt införstådd i att köpet gjordes just denna helg även om vi valt ut soffa och klädsel sedan en tid tillbaka.
 

lillemannen

Medlem
Hade en stay på Hilton Tallinn där jag hade 'Purchase in advance' rate, tänkte inte på att det inte drogs och när jag skulle checka in sa kvinnan i repan att det inte va betalt och att jag behövde göra det, tänkte de stämde nog för jag hade inget minne av någon push notis på telefonen att det dragits tidigare!

Medans nu har jag 2st stays på Hampton by Hilton i Dublin om ett par veckor, där drogs det snabbare än Lucky Luke!
Mitt Hilton hotell jag bokade igår har inte dragits ännu:(. Har skickat ett mejl att jag vill betala nu. Vi får se om det blir dragit eller reseverat innan måndag.
 

Jannes

Medlem
Ett välplanerat inköp av ny soffa idag; 10 200 poäng rakt in på EuroBonus kontot.

Försäljaren lyfte på ögonbrynen när jag ville betala hela soffan och inte bara handpenningen idag;
- Ja, jag vill betala för hela soffan idag och inte bara handpenning även om det är leverans i maj…

@Mrs. GOTBound var fullt införstådd i att köpet gjordes just denna helg även om vi valt ut soffa och klädsel sedan en tid tillbaka.
Liknande ögonbrynshöjning förra dubbelhelgen då vi köpte ny säng. Säljaren började rabbla upp Klarna et co och jag svarar ”nej det är lugnt”.
 

toer00

Medlem
Hade samlat alla större inköp efter förra dubbla poäng helgen under november förra året, så dessa skedde nu.. med ett hyfsat nollat kort så pockade jag i rask takt ut 5 presentkort fr. Elgiganten som jag i sin tur köpte en Mac mini, Skärm och stativ för. drygt 24 000 poäng... katching !! :) Innan halvårsskiftet, med en ny bil i sikte inför nästa dubbla poängs-helg så ligger 500 K gränsen nära. Alla inköp som gjords under fredagen flöt på, inga spärrar och inga samtal till kundtjänst (kors i taket)...;)
 
Toppen