Senaste nytt

Dubbla poäng med ditt Mastercard 23 till 25 februari 2024!

Det var det inlägget som föranledde min kompletterande fråga, ehuru detta är nytt och jag inte använt funktionen ”betala nu”, om det funkar så är det ju utmärkt. Ville dock efterhöra om ngn testat i verkligheten i samband med ngn betalning utanför MC-helg.
Jag har inte sett möjligheten att betala senare sen dom slutade med hemsidan och gick över till appen. Kanske bara inte har varit tydligt men idag ser jag den möjligheten. Hur som helst, när jag har lagt in betalningar sista tiden (som då har dragits från kortet direkt) så upplever jag det lite random vilken dag det kommer fram. Verkar bero på belopp och bg vs pg. Om man fyller i all information om väljer now så ser man beräknat arrival date innan sista steget. Vet inte om det är svar på din fråga?

Jag har inte sett möjligheten att betala senare sen dom slutade med hemsidan och gick över till appen. Kanske bara inte har varit tydligt men idag ser jag den möjligheten. Hur som helst, när jag har lagt in betalningar sista tiden (som då har dragits från kortet direkt) så upplever jag det lite random vilken dag det kommer fram. Verkar bero på belopp och bg vs pg. Om man fyller i all information om väljer now så ser man beräknat arrival date innan sista steget. Vet inte om det är svar på din fråga?
IMG_6577.jpegIMG_6578.jpeg

De återinförde funktionen rätt nyligen, bara en vecka sedan eller något sådant.
Det är ju en bra funktion om man betalar med Amex eller annat kort än SAS MC.
För min del tycker jag det känns för risky att det blir nekat på grund av 10k/24h 20k/96h begränsningen.
(Det är ju inte enbart betalo som går in där, jag har även varit med om vissa köp som räknas till denna).

Det är ju en bra funktion om man betalar med Amex eller annat kort än SAS MC.
För min del tycker jag det känns för risky att det blir nekat på grund av 10k/24h 20k/96h begränsningen.
(Det är ju inte enbart betalo som går in där, jag har även varit med om vissa köp som räknas till denna).
Absolut, ska man träffa en dubbelpoängshelg så är det bara ”betala nu” som gäller.

Men om de hade haft schemaläggningafunktionen i början av månaden hade jag hunnit avbryta några Amex-betalningar och lagt om dem till MC till dubbelpoängshelgen. Nu blev de utförda direkt (eftersom jag la in dem när fakturan kom istället för att samla allt till månadsskiftet)

Samma här, bekräftelse inom 20 sekunder.

Men kunde Admin kanske lägga in kampanjens datum för denna omgång i trådens rubrik?

För min del blir det att köra Amex fram till kampanjen och sedan maxa inköpen under helgen. Men iom ändringarna i utbetalning av statuspoäng i maj så kommer nästa kampanj innebära att MC blir mitt primärkort under hela månaden då kampanjen kommer ske.
Blir passligt att smälla till med ett årskort till SL då nuvarande löper ut 2 mars :D
Vad är det du syftar på gällande statuspoäng i maj? Jag har nämligen kvalificeringsår som slutar sista april så tänkte hålla igen lite denna kampanj eftersom jag redan nått Diamond så har inget behov av ytterligare statuspoäng. Kan jag tänka om?

Last edited:
Vad är det du syftar på gällande statuspoäng i maj? Jag har nämligen kvalificeringsår som slutar sista april så tänkte hålla igen lite denna kampanj eftersom jag redan nått Diamond så har inget behov av ytterligare statuspoäng. Kan jag tänka om?
Mastercard höjer priset och man inför även en minimimängd poäng:
1708324241625.png

Så för din del är det ingen skillnad, gör som du tänkt och håll igen.
Men framöver ifall man har både Amex och MC Premium så kan man börja köra lite strategi att minimera MC användning de månader då det inte är kampanj.

Någon som har erfarenhet av att använda zupergift / hotels.com och avbokningar/ombokningar?

Görs återbetalningen till ett presentkort? Går det att återbetala osv?

Last edited:
Bara krångel med zupergift hos Hotels tycker jag. Det går t ex inte att kombinera med rabattkoder eller x2 stämplar. Jag avstår zupergift där trots fina EB poäng tilbaka.

Toppen