Senaste nytt

Dubbla poäng med ditt Mastercard 23 till 25 februari 2024!

imartin

Medlem
Dubbla poäng var följande datum

24-26 november 2023
6-8 oktober 2023
26-28 maj 2023
24-26 februari 2023
Sant så 6-8 ok var en anomali.

Min hypotes är att det som styr är isf inte löning utan snarare datum till brytpunkten för fakturering. Dvs, att kreditperioden är kortast ju närmre poänghelgen ligger vid månadens slut, eftersom det då bara är max lite mer än 30 dagar innan SEB får tillbaka de räntefria utlånade pengarna.
 
Jaja, nu när Curve är ute i leken så blir det ju ingen stor grej längre. Förr så hade jag massa "intäkter" på lönekontot efter att ha GBIT:at till SAS MC. Nu är det ju bara ren spend med kortet den helgen som räknas. Faktiskt skönt att sluta leka bank åt sig själv
Helt enig, otroligt skönt slippa sitta och planera Curve och bara handla det som går under helgen :)
 

GunnR

Medlem
Den här kampanjen faller tyvärr bort eftersom vi måste lägga alla kommande köp på vårt nya AMEXkort som vi skaffade nyligen via deras inbjudningskampanj
 

Jannes

Medlem
1708175044169.png


Har inte använt Betalo på några år, men när jag skulle kolla hur jag prickar in kampanjhelgen så kom denna pop-up upp på Betalos FAQ-sida.
Bra info!
 

Sir Lemon

Medlem
Räknar jag rätt (har Premiumkortet) att inköp hos Betalo under kampanjhelgen ger 2x 15 = 30 poäng/ 100:-, och att därmed varje SAS extrapoäng kostar ca 10 öre och vanliga dagar 20, dvs samma avgift som för att köpa poäng hos SAS?
 

Jannes

Medlem
Ja ungefär så, blir till och med lite under 10 öre plus att du får statuspoäng därtill. Inte illa.

Speciellt ifall man ska punga ut till Skatteverket så är det lite bonus i kanten där.
 

Sir Lemon

Medlem
Brukar det funka att lägga en betalning samma dag som man vill ha den utförd?

Är lite orolig om jag lägger den på fredag, att den inte går iväg förrän efter helgen. Som jag minns det var det alltid några bankdagars fördröjning/tvunget att lägga en betalning tre dagar innan man ville ha den utförd, med Betalo.

Tänkte börja köra hyrorna i år, och betala ett par i förväg för att tajma kampanjerna.
 

palmen

Moderator
Brukar det funka att lägga en betalning samma dag som man vill ha den utförd?

Är lite orolig om jag lägger den på fredag, att den inte går iväg förrän efter helgen. Som jag minns det var det alltid några bankdagars fördröjning/tvunget att lägga en betalning tre dagar innan man ville ha den utförd, med Betalo.

Tänkte börja köra hyrorna i år, och betala ett par i förväg för att tajma kampanjerna.
Läs 3 inlägg upp
 
Toppen