Senaste nytt

dubbla poäng från 24 till 26 november 2023 på alla köp med ditt SAS EuroBonus

mha321

Medlem
Nej tolkar det som att det är helt game over för poäng via Curve efter 6:e februari gällande att kunna få Eurobounspoäng.
Tyvärr. Och de har ju bara haft 10 år på sig att fixa Google pay själva och inte gjort det så det lär ju knappast hända nu heller. Bara att återvända till att hala fram plånboken.

Det är säkert just Gbit de vill åt, men resten åker väl ut med badvattnet....
 

MrRob

Medlem
Tråkig utveckling vad det gäller Curve. För mig kommer det bara att göra att mer spend hamnar på Amex Elite. Färre intjänade poäng för mig per år och >100.000:- mindre i spend för SEB blir resultatet i mitt fall.

Jag och SEB förlorar och American Express vinner. Förstår inte direkt vad SEB anser sig vinna på att göra så här..
 

Doctor-X

Medlem
Detta sänker värdet på SAS MC rejält. Det behövs mer konkurens inom bonuspoängs-kreditkorten. Amex och SEB gör som dom vill just nu.
Tråkig utveckling vad det gäller Curve. För mig kommer det bara att göra att mer spend hamnar på Amex Elite. Färre intjänade poäng för mig per år och >100.000:- mindre i spend för SEB blir resultatet i mitt fall.

Jag och SEB förlorar och American Express vinner. Förstår inte direkt vad SEB anser sig vinna på att göra så här..

Beror väl helt på vilka mål man har och vilken spend man har. Att inte kunna köra GBIT med tex Curve Metal 120 dagar tillbaka till SAS MC under en dubbel kampanjhelg kommer ju innebär betydligt mindre extrapoäng och statuspoäng för den delen - dvs svårare att uppnå EBG bara via spend på SAS MC + AmEx Elite (vad man nu ska ha EBG till om man inte reser?). Har man status som mål höjer det ju incitamentet att använda SAS MC mer framöver spritt över tid. Har man hög spend och enkelt kommer upp i 2 vouchers via AmEx Elite är det ju inga problem att mixa det med tex SAS MC för att få in statuspoäng för att ev. komma upp i EBG/EBD.
För mig personligen är det såklart trist att missa en del poäng med att inte kunna köra GBIT, men tror inte det kommer påverka mig i någon större utsträckning då jag senaste tiden gjort allt färre GBIT och därav nedgradering till Curve Standard. Mål och plan kvarstår och SAS MC blir kvar.
 

Brunello

Medlem
Grattis Amex! Bra tajmat med avgiftshöjningarna.
Curve Metal och SAS MC Premium åker i soptunnan. Dags att göra GBIT nu så att det inte glöms innan 6 feb. Skrällgissning på en dubbelmackahelg 9-11 feb?
 
Last edited:

mha321

Medlem
En annan aspekt är såklart också spend i utländsk valuta. SEB drar in betydligt mer i avgifter på sådan spend när den går direkt än när den går via curve. Visserligen behöver de ge ut mer poäng då också men de tjänar nog mer på det än det kostar. Det kan säkert vara en del av anledningen också.
 

igelkotten

Medlem
Lustigt att det bara några sidor bak i tråden finns diskussioner ang folk som var tvungna att skriva till kundtjänst och som höll på med helt absurda GBIT-mängder. Bra jobbat! Alla dårar som höll på med fler än en handfull GBIT alltså... Jag gjorde typ max 3-5 per dubbelpoängshelg och lyckades fylla nästan hela kreditutrymmet medan man läst om folk som höll på med över 100 stycken och slog i spärrar återkommande. Den som gapar efter mycket....
 

Combo

Medlem
Lustigt att det bara några sidor bak i tråden finns diskussioner ang folk som var tvungna att skriva till kundtjänst och som höll på med helt absurda GBIT-mängder. Bra jobbat! Alla dårar som höll på med fler än en handfull GBIT alltså... Jag gjorde typ max 3-5 per dubbelpoängshelg och lyckades fylla nästan hela kreditutrymmet medan man läst om folk som höll på med över 100 stycken och slog i spärrar återkommande. Den som gapar efter mycket....
Det är bara ytterligare en sak som denna poänghets förstört! Att konstant maximera och utnyttja allt till max, inta ligga på gränsen utan ta ett rejält kliv över den. Men dessa personer förstår tyvärr inte att de orsakat detta och kommer tyvärr framöver förstöra flera saker.
Nu är medlemmarna här inte inte de värsta syndarna, det har gång på gång upprepats hur mycket skada en viss FB-grupp gör. Jag vet inte om den där Fritz är dum, naiv eller gör detta medvetet. Men att tex skriva guider så att alla som vill kan maximera allting i alla lägen utan att själv behöva anstränga sig det minsta, då blir resultatet detta!
 

eddo

Medlem
Det är bara ytterligare en sak som denna poänghets förstört! Att konstant maximera och utnyttja allt till max, inta ligga på gränsen utan ta ett rejält kliv över den. Men dessa personer förstår tyvärr inte att de orsakat detta och kommer tyvärr framöver förstöra flera saker.
Nu är medlemmarna här inte inte de värsta syndarna, det har gång på gång upprepats hur mycket skada en viss FB-grupp gör. Jag vet inte om den där Fritz är dum, naiv eller gör detta medvetet. Men att tex skriva guider så att alla som vill kan maximera allting i alla lägen utan att själv behöva anstränga sig det minsta, då blir resultatet detta!
Håller verkligen med. Uppskattar egentligen all kunskap och tips som sprids här men någonstans måste man ha en känsla för vad man delar - och hur man delar det. Många inlägg är ju som att be om försämringar, främst på FB kanske. Ska inte bara hänga ut en person men han är väl ett typiskt exempel på personer som inte verkar bry sig om att man riskerar att möjligheter förvinner snabbare - eller så skiter han i det så länge FB-gruppens medlemsantal och besökarantalet på hans hemsida ökar.
 
Toppen