Senaste nytt

dubbla poäng från 24 till 26 november 2023 på alla köp med ditt SAS EuroBonus

Maxxan

Medlem
Ring kundtjänst. Ansökte precis om ett nytt kort och ringde in så fixade dom det. Tyvärr ca 30 min väntetid.
Stort tack, gjorde samma. Ingen höjdarkvalitet på telefonkön (30 min, ingen uppringning eller info om plats i kön) men kundtjänst ordnade registreringen snabbt när man väl kom fram!
 

bstark

Medlem
Blir inte GBiT lite av ett nollsummespel numera då man inte längre får poäng för top-up till tex Revolut som väl är det vanligaste upplägget.
Så om man shoppar på Revolut-kortet för pengarna som det blir återköp på så är det köp utan några poäng.
I så fall får man skicka tillbaka pengarna till sitt bankkonto igen om man ska tjäna på det på poängfronten.
 

eddo

Medlem
Blir inte GBiT lite av ett nollsummespel numera då man inte längre får poäng för top-up till tex Revolut som väl är det vanligaste upplägget.
Så om man shoppar på Revolut-kortet för pengarna som det blir återköp på så är det köp utan några poäng.
I så fall får man skicka tillbaka pengarna till sitt bankkonto igen om man ska tjäna på det på poängfronten.
Förstår inte hur det blir ett nollsummespel? Du får ju dubbla poäng som vanligt. Köp med Revolut innan kampanj ger inga poäng. Köp flyttas till SAS MC under kampanjshelg = ger dubbla poäng. Jämfört med köp på SAS MC direkt som bara hade gett vanliga poängen. Kör med ett vanligt debitkort hos valfri storbank om du inte vill ha pengar liggandes hos Revolut.

Jag kör med Lunar som underliggande kort innan kampanj då jag använder Lunar för buffertspar (gratis, 3,75% ränta med fria uttag och insättningagaranti, inte bäst längre men bättre än storbankerna).
 
Blir inte GBiT lite av ett nollsummespel
Jag gissar att du menar ungefär så här:

Dag 0: Insättning SAS MC 1000 kr -> Revolut, 0 poäng
Dag 1: Handla med Curve mot Revolut 1000 kr, 0 poäng
Dag X: Flytta transaktion till SAS MC under dubbelpoängshelg 1000 kr, 300 poäng. Positivt saldo på Revolut.
Dag X+1: Handla mot Revolut för att nolla ut saldot 1000 kr, 0 poäng.

Summa transaktioner mot SAS MC: 2000 kr. Summa poäng, 300 poäng.

Hade man handlat på SAS MC direkt utanför dubbelpoängshelgen hade man fått 2 x 150 poäng istället. Samma 300 poäng totalt.

Lösningen är att INTE göra så :). Man måste lägga upp det så att man inte har ett positivt saldo efteråt på ett kort som man måste "förbruka" till 0 poäng.

Underliggande kort bör vara antingen ett debitkort kopplat till ditt lönekonto där återbetalningen går direkt till ditt konto, eller ett kreditkort med brytdatum sådant att du inte hinner betala in för den ursprungliga insättningen innan återbetalningen kommer, eller ett kort där du med enkelhet kan betala ut överskott (t.ex. Norwegian Visa).
 

igelkotten

Medlem
Jag gissar att du menar ungefär så här:

Dag 0: Insättning SAS MC 1000 kr -> Revolut, 0 poäng
Dag 1: Handla med Curve mot Revolut 1000 kr, 0 poäng
Dag X: Flytta transaktion till SAS MC under dubbelpoängshelg 1000 kr, 300 poäng. Positivt saldo på Revolut.
Dag X+1: Handla mot Revolut för att nolla ut saldot 1000 kr, 0 poäng.

Summa transaktioner mot SAS MC: 2000 kr. Summa poäng, 300 poäng.

Hade man handlat på SAS MC direkt utanför dubbelpoängshelgen hade man fått 2 x 150 poäng istället. Samma 300 poäng totalt.

Lösningen är att INTE göra så :). Man måste lägga upp det så att man inte har ett positivt saldo efteråt på ett kort som man måste "förbruka" till 0 poäng.

Underliggande kort bör vara antingen ett debitkort kopplat till ditt lönekonto där återbetalningen går direkt till ditt konto, eller ett kreditkort med brytdatum sådant att du inte hinner betala in för den ursprungliga insättningen innan återbetalningen kommer, eller ett kort där du med enkelhet kan betala ut överskott (t.ex. Norwegian Visa).
Kan man inte bara göra en överföring från Revolut till sitt bankkonto?
 
Får man inte poäng när man överför till Revolut via Curve?
Alltså SAS MC -> (Curve) -> Revolut?
Minns att man fick poäng så tidigare
 

bstark

Medlem
Jane Insane förstår vad jag menar, har mest använt Revolut av gammal vana, men kommer växla över till Lunar för detta så det blir smidigare. Att föra tillbaka till bankkonto från Revolut är ett alternativ, men har inte fått det att funka.
 
Toppen