Senaste nytt

Dubbla poäng 14-16 Sep, SAS Mastercard Premium

Jag har lyckats betala 10.000 kr med Billhop. Men nu nekas alla försök att fylla på Revolut (även med rätt låga belopp som t.ex. 5000 kr). Möjligt att detta 10.000 kr limit gäller inte per tjänst utan per tidsenhet (dag? vecka? månad???). Har inte testat med Betalo än (pga avgift) men ska nog göra det senare.

Ja, om du söker lite i forumet så kan du läsa att det finns en begränsning som delvis är baserad på tid.

Tror bestämt att det är läge att beställa en Bosch färgspruta för 1600 från komplett.se idag och senare kommer jag att följa @fcx råd och fylla på mitt SL-kort :)

”Det blir så mycket smidigare, så kan ni swisha mig sen, så slipper det ta sån himla tid med att alla ska betala med kort”

Tur ingen annan är poäng/flygnörd.
Det är en balansgång det där. Man vill ju att de ska bli tillräckligt mycket poängnörd för att bli rekryterade till amex och billhop, men inte så mycket att en sådan här lösning inte fungerar...

Det är en balansgång det där. Man vill ju att de ska bli tillräckligt mycket poängnörd för att bli rekryterade till amex och billhop, men inte så mycket att en sådan här lösning inte fungerar...
Hehe, exakt, har värvat 2 av dem till Amex.. men tror och hoppas golfbanan inte accepterar amex :) den har inte gjort det förr iaf!

Efter lite jagande så hittade jag en kompis som ska handla nya möbler i helgen och jag kommer vara fast på konferens dessvärre.
Det bör väl inte vara några bekymmer att kompis lånar mitt kort och betalar på plats?
Garantimässigt är det inga problem, men kan dom neka min kompis när det är olika namn på kontraktet vs kortet?

Personligen har jag aldrig stött på patrull men nu kommer jag ej vara fysiskt på plats för att visa upp ID tex.

Efter lite jagande så hittade jag en kompis som ska handla nya möbler i helgen och jag kommer vara fast på konferens dessvärre.
Det bör väl inte vara några bekymmer att kompis lånar mitt kort och betalar på plats?
Garantimässigt är det inga problem, men kan dom neka min kompis när det är olika namn på kontraktet vs kortet?

Personligen har jag aldrig stött på patrull men nu kommer jag ej vara fysiskt på plats för att visa upp ID tex.

Kan din kompis koden så ska det inte vara något problem.

De kan definitivt neka. Normalt behöver man ju inte ID som länge de har PIN-input, men det är inte omöjligt att de väljer att kolla det om det är något som är väldigt dyrt.

Precis som det bryter mot kortvillkoren, rakt av och utan tvekan (där står att kortet inte får användas av någon annan än kortinnehavaren). Men samma sak där, så länge inget händer så är det inte stor sannolikhet att de reagerar.

De kan definitivt neka. Normalt behöver man ju inte ID som länge de har PIN-input, men det är inte omöjligt att de väljer att kolla det om det är något som är väldigt dyrt.

Precis som det bryter mot kortvillkoren, rakt av och utan tvekan (där står att kortet inte får användas av någon annan än kortinnehavaren). Men samma sak där, så länge inget händer så är det inte stor sannolikhet att de reagerar.

Inköpet blir nog runt 20-30K så vi får hålla tummarna.

Toppen