Senaste nytt

Dubbla bonuspoäng på Strawberry mastercard nu?

ekf

Medlem
Poängen syns ju inte i Strawberry-saldot förrän transaktionen ändrat status från reserverad till bokförd, vilket man kan se i Spendwise-appen. Det brukar ju ta några dagar generellt sett. De senaste transaktionerna som är bokförda är från den 26:e hos mig, så det är inte så konstigt att jag inte har några nyare poängtransaktioner än så på Strawberry-saldot...
 

Fredah

Medlem
Mitt senaste köp var 23/10 på strawberry och det gav ”ordinarie” 30p per 100kr.

Har lite större köp imorgon så frågan är om man ska chansa. Om det inte är dubbelt så tar jag hellre 15p per 100kr på SAS.
 
Mitt senaste köp var 23/10 på strawberry och det gav ”ordinarie” 30p per 100kr.

Har lite större köp imorgon så frågan är om man ska chansa. Om det inte är dubbelt så tar jag hellre 15p per 100kr på SAS.
Jag har fått dubbla poäng på alla köp 23/10-26/10. Köp efter 26e har poängen inte bokfört ännu. Fick du inga dubbla poäng den 23e så är det ju märkligt eftersom flera här har fått sedan 23e. Har du Curve? Isof slipper du ju chansa
 

Fredah

Medlem
Jag har fått dubbla poäng på alla köp 23/10-26/10. Köp efter 26e har poängen inte bokfört ännu. Fick du inga dubbla poäng den 23e så är det ju märkligt eftersom flera här har fått sedan 23e. Har du Curve? Isof slipper du ju chansa
Just det curve har jag ju, hade inte en tanke på att jag kan köra det. I detta fallet funkar det ju eftersom köpet inte är på strawberry. Tack för tipset!

OT: vad är egentligen beloppsgränsen för GBIT? Styrs det bara av underliggande kort? Står ju bara ”Curve free tier - 30 days of our Go Back in Time feature for three monthly transactions.” Och inget om belopp. (Jag har gratisversionen)
 

mrestes

Medlem
Och jag har nu fått alla poäng jag väntade på och de var dubbla. Var orolig helt i onödan. Köpte elcykel med kortet igår så det blir ganska många poäng denna månad.
 

Fredah

Medlem
Och idag kom dubbla poäng för köpen den 31 Oktober.

Någon som har datapunkter för köp på strawberry eller köp utomlands?
Min senaste transaktion på strawberry gav ju inte mer än vanliga 30p per 100kr men kanske också gjordes precis före detta började.
 
Och idag kom dubbla poäng för köpen den 31 Oktober.

Någon som har datapunkter för köp på strawberry eller köp utomlands?
Min senaste transaktion på strawberry gav ju inte mer än vanliga 30p per 100kr men kanske också gjordes precis före detta började.
Jag har fått dubbla poäng på transaktioner som är gjorda utanför Strawberry, men "endast" normala 30% på övernattning med betalning 31/10.
 

ekf

Medlem
Jag har naturligtvis fått återbetalningar som genererat dubbla minuspoäng trots att köpen endast genererade normala poäng från första början… Har kompenserat med att genomföra ett större köp och hoppas på att det genererar dubbla poäng… kundtjänst tänkte jag i alla fall inte ringa till.
 
Toppen