Dubbla bonuspoäng på Nordic Choice 13 dec 2021 - 14 mar 2022

Jag blir lite skraj för innan jag fatta att det var ett större fel och inte bara jag som glömt lösen, så försökte jag återskapa lösenordet och logga in. Såg då snabbt att jag bara hade 3000 poäng på kontot. Vet att jag har betydligt mer...Nånting galet
 
Mycket folk i lobbyn på Amaranten i stockholm nu på eftermiddagen, inte jättemycket mer än vad jag sett tidigare men det såg mer stressigt ut för personalen



Fick mail från NCC precis (kanske detta borde hamna i en egen tråd då det blir lite OT för det här ämnet):



We’ve got a problem. Keep calm, we’re running as fast as we can.



Du får det här mejlet eftersom våra IT-system drabbades av ett datavirus i natt. Viruset drabbar framför allt våra system för bokning, incheckning, utcheckning och betalningslösningar. Vi har dock alternativa manuella system så att du som gäst och medlem ändå blir omhändertagen, men du får räkna med lite mer väntetid än normalt. Vi har fullt fokus på att lösa problemen så snabbt som möjligt med alla resurser vi har. Nationella säkerhetsmyndigheten har underrättats om vad som har hänt och vi finns tillgängliga för dig om du har några frågor via våra hotell eller vårt kundcenter. Scrolla ner för att ta reda på mer om vad som kan gälla dig.



Försöker du göra en ny bokning?

Just nu är vår hemsida långsam, om du inte kan genomföra din bokning som vanligt rekommenderar vi att du försöker igen senare eller bokar via https://www.choicehotels.com/. Om du är medlem, kom ihåg att använda samma e-post som ditt medlemskap är registrerat på, så får du dina Nordic Choice Club-poäng och kvalificerande nätter efterregistrerade.



Ska du bo hos oss? Incheck / utcheck

Ja, du kan fortfarande checka in och ut på alla våra hotell, men det kan ta lite längre tid. Vänligen ha tålamod, vi jobbar så fort vi kan för att hjälpa dig när du kommer till hotellet.



Ska du betala?

Du kan fortfarande betala för dina vistelser och besök på våra hotell, men du kan bli ombedd att betala via andra system än vanligt.



Safe Stay

Du kommer alltid att vara vår högsta prioritet, och vi kan försäkra dig om att vi övervakar säkerheten på våra hotell ännu noggrannare under denna hektiska och kritiska period. När det kommer till hygien och teknik ser vi till att din säkerhet tas om hand. Vi uppmuntrar dig till att alltid följa nationella och lokala riktlinjer för smittskydd.



Medlemsförmåner

Om du är medlem i Nordic Choice Club har du rätt till ett antal förmåner på våra hotell. Vårt huvudfokus är nu att hjälpa alla våra gäster, samt att få kontroll över situationen. På grund av situationen vi står inför är det svårt att uppfylla alla förmåner för våra medlemmar. Vi tackar för din förståelse och lovar att komma tillbaka ännu starkare.
 
Har fler bokningar på Villa Copenhagen i dag, en uppdelad i två och lite annat krångel. Blir spännande…
 
Ett nytt hotell ska öppna i Umeå. Stream heter det och ser nästan klart ut utifrån. Skulle ha öppnats under 2021 men blir nog 2022.



Nån som vet när? Jag har frågat på Facebook men de är förtegna! Och nån om vet hur man ska göra för att få in en bokning så tidigt som möjligt?
 
Försöker boka om lite hotell, går inte. Samtidigt idag så ringer nån säljare och frågar om vi vill boka konferens på NCH. Han måste ha jobbat på uppdrag av något säljbolag som inte hade koll på kraschen. Komiskt //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji28.png
 
Analogt incheckad på Villa Copenhagen. Inget fungerar men alla är lösningsorienterade. Fick såklart ingen voucher i appen men det löste sig manuellt i baren när det blev skarpt läge. I baren beställer man på corona-vis med mobiltelefon och Q-R-kod och betalar även via mobilen. Tyvärr går dock inte beställningen vidare till baren, men det löste sig ändå efter lite förvirring.
 
Hann inte boka något innan hackerattacken. Hoppas verkligen de kör om denna kampanj, då det är mer eller mindre omöjligt att boka något via deras hemsida.
 
Doctor-X skrev:Hann inte boka något innan hackerattacken. Hoppas verkligen de kör om denna kampanj, då det är mer eller mindre omöjligt att boka något via deras hemsida.Klicka för att utvidga...


Verkligen, hoppades det skulle vara löst tills idag sista dagen på kampanjen.

Vill omboka och boka nytt med den här kampanjen för jobbet men det går inte att använda avtalskoden utan att vara inloggad
 
PRJml2ENIpiC1e3L skrev:Verkligen, hoppades det skulle vara löst tills idag sista dagen på kampanjen.Vill omboka och boka nytt med den här kampanjen för jobbet men det går inte att använda avtalskoden utan att vara inloggadKlicka för att utvidga...


Jag har en vistelse ikväll med avtalspris som jag suttit och dragit ut på in i det sista men nu måste jag boka den i oinloggat läget. Undrar om det går att få till avtalspriset i efterhand på något sätt?



Poängen utgår jag ifrån att det går att registrera i alla fall. Vi får väl se om det blir dubbla eller vad det kan tänkas bli.
 
Checkade in i fredags på Comfort i Jpgn. Och ut idag. Betalningssätt via länk till mailen som gick till en betalningssida eller Swish. Betalade med kort, Amex var tyvärr inte möjligt fick bli SAS Mastercard Premium. Segt att förlora spend på Amex.
 
651c5633-a6eb-47bb-b1f4-b6626140d808-jpeg.124286





Förlängd kampanj som jag förväntat. Tackar.
 
Vi som bodde på Nordic Choice under den kaotiska helgen har fått ett mejl med 50% rabatt på nästa vistelse t o m 28 februari. Snyggt!
 
taxvalp skrev:Vi som bodde på Nordic Choice under den kaotiska helgen har fått ett mejl med 50% rabatt på nästa vistelse t o m 28 februari. Snyggt!Klicka för att utvidga...
Jag har inte fått något sådant mail, trots att jag bodde på två olika hotell under aktuell helg.
 
palmen skrev:Jag har inte fått något sådant mail, trots att jag bodde på två olika hotell under aktuell helg.Klicka för att utvidga...


Mitt kom för en kvart sedan. De kanske använder samma mejlrobot som SAS? I så fall bör det komma senast julafton.
 
taxvalp skrev:Vi som bodde på Nordic Choice under den kaotiska helgen har fått ett mejl med 50% rabatt på nästa vistelse t o m 28 februari. Snyggt!Klicka för att utvidga...
Fick också under eftermiddagen.
 
taxvalp skrev:Mitt kom för en kvart sedan. De kanske använder samma mejlrobot som SAS? I så fall bör det komma senast julafton.Klicka för att utvidga...



zippan skrev:Fick också under eftermiddagen.Klicka för att utvidga...
Får väl ringa och höra imorgon annars, det är massa mailkonversation jag inte får från Nordic Choice som andra får, trots att jag har bockat i att jag vill ta emot email.
 
Back
Top