Senaste nytt

Dubbla Amex Elite

TomJ

Medlem
Om man regelbundet spenderar mer än de 300k som krävs för att få två styck 2-4-1 och kan tänka sig ha två amex elite "konto" för att kunna tjäna in ytterligare två styck 2-4-1 vouchers, är det något som fungerar och Amex godkänner? Man får i så fall även två stycken 20000 statuspoäng som kunde hjälpa till att uppnå EBD lite oftare.

Vill minnas att det gick förr när de ändrade typen av kreditkort men går det numera?
 

Erik M

Medlem
Det funkar
InkedLSD.jpg
 

palmen

Moderator
Det finns sen skrivning om att man bara kan få 20k statuspoäng men gång per år eller något liknande, den tillkom ganska nyligen.

Rent teoretiskt kan du även ha 2 Elite kreditkort (man får max ha 2 kredit produkter), men om amex sätter stopp för nya som vill ha det låter jag vara osagt.
 

Fredrik

Medlem
Även om det går undrar jag vad det gör för krediten hos AMEX? Om man för enkelhetens skull antar att man har 100 000 i kredit på första kortet och skaffar ett till så tar väl AMEX av det existerande utrymmet så att man fortsatt har 100 000 fast på 2 kort?
 

palmen

Moderator
Även om det går undrar jag vad det gör för krediten hos AMEX? Om man för enkelhetens skull antar att man har 100 000 i kredit på första kortet och skaffar ett till så tar väl AMEX av det existerande utrymmet så att man fortsatt har 100 000 fast på 2 kort?
Två olika kort, varje med individuell kredit gissar jag.
Jag har olika kredit på mina 2 amex kort i alla fall.
 
Toppen