Senaste nytt

Dubai under Ramadan?

Tonton

Medlem
Kikar på att göra premiär i Dubai under april månad.

Tanken är en workation, med blandat jobb, chill vid poolen, samt träning.

Hur är er erfarenhet av att vara där under Ramadan? Är det helt torrlagt? Och om vi bortser från alkoholen, påverkar Ramadan mycket av den övriga upplevelsen? Tänker limiterade öppettider kring gym, butiker etc.

Har ni tips på vilket av Hiltonhotellen som har bäst gym- och poolområdet så tas det gärna emot också!
 

jerixon

Medlem
Törrt som fnöske Valpen!

Nej då på hotell osv bör det vara lugnt =)


Kikar på att göra premiär i Dubai under april månad.

Tanken är en workation, med blandat jobb, chill vid poolen, samt träning.

Hur är er erfarenhet av att vara där under Ramadan? Är det helt torrlagt? Och om vi bortser från alkoholen, påverkar Ramadan mycket av den övriga upplevelsen? Tänker limiterade öppettider kring gym, butiker etc.

Har ni tips på vilket av Hiltonhotellen som har bäst gym- och poolområdet så tas det gärna emot också!
 
Kikar på att göra premiär i Dubai under april månad.

Tanken är en workation, med blandat jobb, chill vid poolen, samt träning.

Hur är er erfarenhet av att vara där under Ramadan? Är det helt torrlagt? Och om vi bortser från alkoholen, påverkar Ramadan mycket av den övriga upplevelsen? Tänker limiterade öppettider kring gym, butiker etc.

Har ni tips på vilket av Hiltonhotellen som har bäst gym- och poolområdet så tas det gärna emot också!
Du har ju frågat mig redan och jag svarade men tydligen räckte inte det #UnfriendingOnFacebook :(

Fördelen med Ramadan är att hotell är billigt och det är fortfarande tillräckligt västerländskt i Dubai att allt har öppet men allt är superlugnt dagtid. Exempel är Dubai Maill som är nästan öde i jämförelse mot en vanlig helg.
 

pjsven

Medlem
Jag var där nu i maj under ramadan, den tog slut några dagar innan jag for hem. Märkte då ingen skillnad jämfört med min senaste vistelse som var för 2 veckor sedan. Kunde dricka sprit under båda resorna. :) Vi bodde på V hotel och tyckte poolområdet var najs, det sitter ihop med Habtoor så du kan nyttja poolen där också.
 

Remains

Medlem
Jag har vart där på jobb under ramadan. Fick ingen lunch hos kunden, men jag kunde äta i en shoppinggalleria bredvid. Restaurangerna är öppna, men de har skynke för. På kvällarna var jag nere i marinan och på ett Radisson hotell. Fanns mat, musik och alkohol precis som vanligt.
 

Minna

Medlem
Jag var i Dubai i år under Ramadan. Jag märkte absolut skillnad. Vid poolen och beach clubs serverades mat/dryck och man kunde även beställa alkohol. De hade dock ingen DJ på plats som de brukar ha i vanliga fall.
 
Toppen